waarborgfonds

boeman
Topic Starter
Berichten: 24
Juridisch actief: Nee

waarborgfonds

#1 , 17 jun 2018 10:10

Ik ben in Frankrijk stilstaand op een autoparking aangereden door een vrachtwagen.Dit gebeurde s nachts ,we lagen in de auto te slapen.Voor we het goed en wel wisten was de vrachtwagen verdwenen.Vluchtmisdrijf dus en we hebben niets kunnen doen om hem te identificeren.
Duur zaakje , we kunnen zelf voor de kosten opdraaien,geen omnium- de auto is daarvoor te oud-en het waarborgfonds betaald alleen bij lichamelijk letsel.
Nu snap ik dit niet.Mijn verzekering zegt dat dit normaal is omdat anders niemand nog een omnium zou nemen.
Ik ben het hier niet mee eens,bij een omnium wordt je altijd vergoed ook bij eigen schuld.
Ik heb aan het ganse gebeuren geen enkele schuld ,kosten worden geraamd op 2500 euro en de verzekering betaald niet.Mooi....
In nederland krijg je dit van het waarborgfonds wel vergoed,hier natuurlijk weer niet.
Dit is duidelijk een hiaat in het verzekeringssysteem,gevallen genoeg bekend en men doet er niets aan.

De verzekering, een mooie paraplu voor als het niet regent.....of iemand een oplossing?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 jul 2018 19:12

Dit is de wet en wie gaat het veranderen ?
Of Je zal in de politiek moeten gaan om de wet te veranderen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Algemeen”