Brandverzekering

sethje4
Topic Starter
Berichten: 81

Brandverzekering

#1 , 11 mei 2018 07:09

Verzekering voor huis A afgeslotenop aanraden van makelaar omdat die goedkoper was (datum ondertekening weet ik niet meer)
Nieuwbouw huis B gekocht maart 2017 en verplichte brandverzekering bij lening.
Huis A verkocht. Akte 26/3/2018.
Nieuwe verzekering huis a zou pas starten op 2/6 omdat deze nu nog bij andere verzekeraar gedekt is.
Nieuwe Verzekeringsfirma wilt dat wij een volledig jaar betalen ook al is huis a verkocht.
Wat valt hier aan te doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 11 mei 2018 09:45

De verzekering van huis A stopt op de dag dat het verkocht werd (26.03.2018).
De nieuwe brandverzekering is voor de koper, en niet meer voor u.
Waarom wil jij nog een verzekering nemen voor iets dat al verkocht werd?

sethje4
Topic Starter
Berichten: 81

#3 , 11 mei 2018 10:16

Wij moesten onze verzekering laten aanpassen naar een huurdersverzekering.

Reclame

sethje4
Topic Starter
Berichten: 81

#4 , 11 mei 2018 10:27

Dit is de mail van onze makelaar.

 

Beste,
Ik heb dit dossier een paar keer besproken met onze maatschappij, aangezien we eigenlijk voor de bovenvermelde polis een getekende polis hadden van jullie kant.
Normaal moet deze één jaar lopen en kan dan pas opgezegd worden door u tegen de volgende vervaldag, namelijk 29/08/2019.
Ik ben hierin speciaal een afwijkingen gaan vragen aan onze polisdienst en ze willen de bovenstaande brandpolis op aanvang 21/09/2018 reeds stopzetten,
omdat de verzekering b polis reeds eerder van start was gegaan.
Ik verstuur jullie de aangepaste documenten, die u wel nog getekend moet terug bezorgen of mailen, zie bijlage.
Uw dekking loopt dus nog bij verzekerinh a tem 30/06/2018.

Terug naar “Algemeen”