Na brand laten onze verzekeraar en verzekering ons in de steek

bosprocureur
Berichten: 6853

Re: Na brand laten onze verzekeraar en verzekering ons in de steek

#16 , 28 dec 2017 21:26

Verzekeringsmakelaars inspecteren zelf geen te verzekeren goederen. Daar zijn ze niet voor bevoegd.
Voor moeilijke gevallen kan de verzekeringnemer wel uitdrukkelijk vragen dat de situatie voorafgaandelijk wordt geïnspecteerd.
Vooropgesteld dat hij niet 100% op de hoogte is van de typische problematiek van verzekeringen in horeca e.d. had de makelaar TS net dàt kunnen (en mijns inziens moeten) aanraden. Ik meen dat hij hierin wel een beroepsfoutje gemaakt heeft, en dat hij hierop kan aangesproken worden. Dus TS, doe zoals ook Bart Vissers aanraadt, contacteer een advocaat.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#17 , 28 dec 2017 21:37

Denken nu echt dat een verzekering de tijd gaan terug draaien?

Er is grote tijd geleden een verzekering afgesloten met voorwaarden, die voorwaarden worden niet voldaan, dit weet de verzekering niet en denkt dit is in orde.
Tijd later word de verzekering overgenomen, de klant tekent de voorwaarden maar laat na deze te controleren, de maatschappij hoeft dit niet te controleren want het staat in hun voorwaarden hoe het moet!

Denk je nu echt dat de verzekering een fout heeft gemaakt ??

De enige die de fout maakt is de verzekeringsnemer want hij is niet ingegaan op de voorwaarden en zonder dat de voorwaarden vervult is, dan is er ook geen verzekering!

Men moet toch niet verder zoeken zoals het is en zeer duidelijk is.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#18 , 28 dec 2017 21:42

Denken nu echt dat een verzekering de tijd gaan terug draaien?

Er is grote tijd geleden een verzekering afgesloten met voorwaarden, die voorwaarden worden niet voldaan, dit weet de verzekering niet en denkt dit is in orde.
Tijd later word de verzekering overgenomen, de klant tekent de voorwaarden maar laat na deze te controleren, de maatschappij hoeft dit niet te controleren want het staat in hun voorwaarden hoe het moet!

Denk je nu echt dat de verzekering een fout heeft gemaakt ??

De enige die de fout maakt is de verzekeringsnemer want hij is niet ingegaan op de voorwaarden en zonder dat de voorwaarden vervult is, dan is er ook geen verzekering!

Men moet toch niet verder zoeken zoals het is en zeer duidelijk is.
Ik zou van een makelaar-goede-huisvader verwachten dat - in een risico-uitbating - hij de nieuwe klant ontmoet en de zaken overloopt. Niet gewoon een contractje op afstand, cashen en klaar is kees.
We weten natuurlijk niet wat er effectief gebeurd is bij overname verzekeringsdossier.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Reclame

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#19 , 28 dec 2017 21:43

Denk je nu echt dat de verzekering een fout heeft gemaakt ??
Neen.
Maar wel de makelaar heeft - mogelijk - een fout gemaakt.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#20 , 28 dec 2017 21:51

Weet je hoe ik de zaak zie !

TS zit door deze toestand op de rand van het faillissement en dit zal onvermijdelijk worden door de grote schuld van de lening van overname.

Als hij een advocaat raadpleegt kost dit handen vol geld met een zeer kleine kans op succes, en niet weten hoelang dit kan duren, de enige die hier wat aan heeft is de advocaat.

Als TS de handdoek in de ring werpt ben ik zeker dat hij verschoonbaar verklaart word, want het faillissement is buiten zijn wil.
Voor TS is dit een paar weken max 6 a 8 maanden kwaad werk, en hij is verschoonbaar en is schulden vrij !.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#21 , 28 dec 2017 21:59

Als hij een advocaat raadpleegt kost dit handen vol geld
Dat alvast niet als er een rechtsbijstand is in de polis. Die hangt niet samen met een blussysteem.
Kost natuurlijk nog altijd handenvol geld, maar niet voor TS in dat geval.
En een eerste gesprek om de feiten te bekijken en de kansen in te schatten, kost ook geen fortuinen.

Faillissementsprocedure heb ik onvoldoende zicht op dus kan ik moeilijk uitspraken doen.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

bosprocureur
Berichten: 6853

#22 , 29 dec 2017 10:32

Ik zou die strohalm met beide handen aanvaarden. Een advocaat raadplegen op kosten van de rechtsbijstand (zit die in de polis?), en bij de makelaar aan de deur kloppen dat die ook zijn aansprakelijkheidsverzekering aanspreekt.

Cru gezegd, als TS het niet doet, vrees ik dat binnen een paar maanden een curator het nodige doet.

Wie is daarmee dan geholpen?

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#23 , 29 dec 2017 13:06

Als dat een rechtsbijstand is die in de brandpolis zit gaat dat niet.
In die polissen staat onveranderlijk dat die rechtsbijstand niet geldt voor betwistingen over de polis zelf en de toepassing ervan, hetgeen hier het geval is.

Rechtsbijstandverzekering buiten de brandverzekeringspolis kan wel soelaas bieden. Indien de eis als haalbaar wordt beschouwd, hetgeen ook nog een open vraag is.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#24 , 29 dec 2017 16:00

heb dit toch even opgezocht, deze frituur is tientalen jaren klant geweest voor ik in pensioen ben gegaan, dit is voor zeer veel honderden euro's overgelaten, de oude eigenaar wist al een tijd dat hij dit ging overlaten waarom dan nog kosten doen.
En ja TS is een vreemde een aziaat.
Er is zeer veel schade, de brand is uitgebroken aan het afzuigsysteem.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus
Berichten: 38583

#25 , 29 dec 2017 18:25

Verborgen gebrek - gebrek aan onderhoud?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#26 , 29 dec 2017 18:59

Verborgen gebrek - gebrek aan onderhoud?
Ik heb in de 35 jaar veel frituren weten uitbranden, de meeste waren aan de afzuiging, daar is altijd vet aanwezig en daar kunnen vlammen soms bijkomen, het is daarom dat men in de verzekering de voorwaarde stelt dat men een automatisch blus installatie moeten hebben.

En de tweede grote oorzaak in frituren is een timer gebruiken voor hun bain-marie aan te zetten terwijl men er nog niet aanwezig is.

Ik heb er even over nagedacht, volgens mij gaat de overlater zeker niet vrij uit !!

Men geeft een frituur over genomen die niet conform de wet is.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus
Berichten: 38583

#27 , 29 dec 2017 19:02

Zeker als zou blijken dat het laatste onderhoud aan de afzuiginstallatie al heel lang geleden is.
Moet daar geen onderhoudsregister van zijn...ook deskundigen kunnen vaststellen hoe 'dik' de vetlaag is.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#28 , 29 dec 2017 19:09

Ik denk niet dat aan een afzuig installatie een register moet zijn, toch bij mij vroeger niet en nu bij de zoon is daar ook geen register voor ,het afzuigsysteem.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Algemeen”