Uitbetaling verzekeringsmaatschappij bij vervallen AREI attest

CityBird
Topic Starter
Berichten: 792

Uitbetaling verzekeringsmaatschappij bij vervallen AREI attest

#1 , 25 dec 2017 18:21

Is een vervallen, onbestaande of niet-conforme keuring van de elektrische installatie van een woning een grond voor de verzekeringsmaatschappij om niet uit te betalen bij een brand met een elektrische oorzaak. Hypothetische vraag geen feitelijk schadegeval.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 25 dec 2017 18:27

Voor woningen die dateren van voor 1 oktover 1981 is er geen verplichte periodieke controle.
Voor andere eerst om de 25 jaar.

Bij verkoop of renovatie wel verplicht.

Als er bij een verplichte controle gebreken worden vastgesteld die niet worden opgelost KAN een
verzekering moeilijk doen indien de schade specifiek door dat gebrek werd veroorzaakt.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 dec 2017 09:24

Als ik mij niet vergis is na ingrijpende werkzaamheden ook een herkeuring vereist. Stel dat je dus grondig doe-het-zelft en niet laat herkeuren, en een paar weken later brandt de woning, dan denk ik dat de verzekering inderdaad moeilijk zal doen...

Reclame

Terug naar “Algemeen”