Valpartij door het niet sneeuw-en ijsvrij maken van de privéparking Crèche

Centa
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Valpartij door het niet sneeuw-en ijsvrij maken van de privéparking Crèche

#1 , 13 dec 2017 20:36

Deze ochtend toen ik mijn zoontje in de créche ging gaan afzetten zag ik al bij het oprijden dat de parkeerplaatsen niet sneeuw - en ijsvrij waren. Bij het uitstappen voelde ik al de gladheid.
Om mijn zoontje van 22 maanden een valpartij te besparen draagde ik hem op mijn arm. Nog geen 2 stappen verder slier ik achterover met mijn zoon op de arm en om hem te beschermen heb ik de volledige impact van de val gehad. Met als gevolg pijnlijke rug, schouders en nek en hoofdpijn van de pijn. Naar de huisarts geweest een week thuis.
Nu vroeg ik mij af is de creche aansprakelijk voor dit ongeval? De parking gelegen aan de creche is volledig privé gebruik en sluit niet aan aan de openbare weg. Er is een oprit en achter het gebouw is dan de parking.
Ik heb documenten ingediend om hun verzekering aan te spreken, maar zij (de verantwoordelijke vd creche) denkt (voorlopig) dat zij niet aansprakelijk zijn voor dit ongeval. Ze hebben hun Juridische dienst opgezet... En nu is het afwachten op reactie op mijn aangifte documenten.
Maar aangezien dit privé terrein is moeten zij toch maken dat alles veilig is m.a.w. sneeuw- ijsvrij maken van de parking?
Afbeelding
Afbeelding

Wie heeft dit al meegemaakt of heeft hier meer info over?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 13 dec 2017 20:48

Maar aangezien dit privé terrein is moeten zij toch maken dat alles veilig is m.a.w. sneeuw- ijsvrij maken van de parking
U zegt het zelf privé terrein, dan zal het privé moeten opgelost worden, denk dat je weinig of geen kans maakt op vergoeding.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 dec 2017 21:20

Op veel privé parkings staat duidelijk we zijn niet verantwoordelijk voor ongevallen, zelfs op parkings van supermarkten kan men dit zien !!!

Ik denk nu ook wel dat dit weer nu ook wel iets extreem was voor ons, een vorm van overmacht.

Belgie legt men plat met een sneeuwkanon.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#4 , 13 dec 2017 22:06

men zou langs de andere kant wel kunnen stellen dat de eigenaar van zulke parkings alles moeten doen om ongevallen te vermijden, al was het maar de parking sluiten.

bosprocureur
Berichten: 6853

#5 , 13 dec 2017 22:14

Begin misschien met nu de familiale verzekering aan te spreken?

Alhoewel, als ik de eerste zin van uw post lees :
Deze ochtend toen ik mijn zoontje in de créche ging gaan afzetten zag ik al bij het oprijden dat de parkeerplaatsen niet sneeuw - en ijsvrij waren. Bij het uitstappen voelde ik al de gladheid.
denk ik toch dat u moeilijk kan volhouden dat u verrast was door de toestand van de parking.

Lanox
Berichten: 3518
Juridisch actief: Nee

#6 , 14 dec 2017 09:27

Op veel privé parkings staat duidelijk we zijn niet verantwoordelijk voor ongevallen, zelfs op parkings van supermarkten kan men dit zien !!!
En dit is dan ook juridische onzin. Je kan jezelf niet van je aansprakelijkheid onttrekken aan de hand van een bordje. Dat een uitbater van een parking niet aansprakelijk is voor een ongeval tussen 2 gebruikers van de parking lijkt me logisch. Maar een uitbater is wel degelijk aansprakelijk voor een ongeval ten gevolge van de slechte toestand van zijn infrastructuur.

Aan de TS: wat voor vaststellingen zijn er gedaan? Is er politie of medische hulp ter plaatse geweest? Indien niet kan de crèche gewoon alles ontkennen en staat u nergens.

LeenW
Berichten: 12813

#7 , 14 dec 2017 09:55

Ik vind het een beetje kort door de bocht dat de creche dit moet regelen. U schrijft zelf dat de parking er glad bij leek te liggen, maar toch koos u ervoor daar te parkeren. Er is nochtans geen verplichting die parking te gebruiken, net zo als het geen verplichting is dat een creche een parking zou hebben. Moest u uitgegleden zijn op de stoep voor de creche, had u zeker gelijk, want daar bestaat wel een verplichting voor.

Terug naar “Algemeen”