SCHADE aan omheining door auto

De bezige bij
Topic Starter
Berichten: 135
Juridisch actief: Nee

SCHADE aan omheining door auto

#1 , 11 dec 2017 12:26

Ten gevolge van het gladde wegdek is een auto in onze private omheining gereden/weggegleden.

De aansprakelijke chauffeur heeft zijn auto moeten laten wegtakelen.

Bij wie moet de eigenaar van de omheining de opgelopen schade eventueel aangeven (brandverzekering, familiale verzekering......) ?
Of zal de verzekeringsmaatschappij van de autobestuurder de geleden schade aan de omheining volledig zelf en spontaan vergoeden aan de eigenaar ?

Alle informatie is welkom.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 11 dec 2017 12:39

Best beide verzekeringen in kennis stellen ... Ik vermoed dat er een PV is opgesteld door politie of op zijn minst een EAF is opgesteld?
Dat PV nr en copie EAF doorgeven aan de verzekeringen.

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#3 , 11 dec 2017 18:26

Beste

U dient de schade aan te geven bij uw woningverzekering. Deze zal contact opnemen met de verzekeraar van de wagen om de schade vergoed te krijgen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6853

#4 , 11 dec 2017 19:50

Beste

U dient de schade aan te geven bij uw woningverzekering. Deze zal contact opnemen met de verzekeraar van de wagen om de schade vergoed te krijgen.

En dit nadat ze haar verzekerde (dus TS) vergoed heeft, mag ik aannemen? TS hoeft zich dus weinig of niets aan te trekken van de verzekering van de tegenpartij.

Ik meen trouwens dat het zo is dat de eigenaar van de afsluiting vergoed wordt in nieuwwaarde, terwijl de veroorzaker slechts de werkelijke waarde moet vergoeden.

De bezige bij
Topic Starter
Berichten: 135
Juridisch actief: Nee

#5 , 12 dec 2017 16:46

Aan allen dank voor uw interessante benaderingen !

Terug naar “Algemeen”