Twee brandverzekering betaald

ciccio1951
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Twee brandverzekering betaald

#1 , 10 dec 2017 22:22

Dag iedereen!

Ik ben eigenaar van een appartement, in een gebouw met twee appartementen en een handelzaak (dus we zijn met 2 eigenaars voor de volledige gebouw).

De andere eigenaar heeft me gezegd dat enkel mijn brandverzekering (die heb ik gekregen van mijn bank met mijn lening) was niet genoeg omdat is voor mijn inboedel, en dat ik moest ook een soort block verzekering hebben.

Dus zijn 6 jaar die ik betaal hem mijn deel voor de block verzekering.

Nu hij heeft verkocht zijn delen, dus heb ik mijn deel van de block verzekering op mijn naam.

Het probleem is dat nu, heb ik gehoord dat mijn brandverzekering, verzekeerd niet enkel mijn inboedel maar ook mijn gebouw :cry:

Dus ik vraag me af, alle geld die heb ik tot nu betaald zijn verliest?

En de nieuwe contract op mijn naam voor de blockverzekering die heb ik een maand geleden aangetekend, mag ik annulleren?

Ik weet dat ik moest beter lezen alles regels van mijn brandverzekering, maar de taal was niet zo gemmakkelijk aan het begint, dus heb ik nooit de contract hellemaal gelezen :?

Dus momenteel heb ik mijn brandverzekering + een deel van de blockverzekering.

Ik hoop dat iemand kan me een antwoord geven.

Dank u iedereen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Tope
Berichten: 916

#2 , 11 dec 2017 06:52

Als mede-eigenaar in een gebouw moet men over TWEE brandverzekeringen beschikken: een gedeelte van de verzekering van het gebouw (=blokpolis) volgens verdeelsleutel en de brandverzekering van de inboedel.
De nieuwe eigenaar moet automatisch zijn deel bijdragen in de bestaande blokpolis.
Wanneer mede-eigenaars een blokpolis bij een nieuwe verzekeraar willen afsluiten, dan moeten zij zulks onderling overeenkomen.
Neem misschien contact op met de huidige verzekeraar van de blokpolis om na te gaan of alles normaal verloopt, want het is precies wel vreemd dat die blokpolis nu op jouw naam staat.

bosprocureur
Berichten: 6853

#3 , 11 dec 2017 09:04

Het is inderdaad niet omdat u goed Nederlands spreekt, dat u de taal van verzekeringspolissen kan begrijpen.

Een goede raad als u er niet uitkomt : contacteer een goede verzekeringsmakelaar, die het voor u uitzoekt, en die verzekeringskwestie goed op punt zet.

En tenslotte ook nog goed nieuws : die makelaar kan u misschien ook helpen om eventueel teveel en/of dubbel betaalde premies (gedeeltelijk? ) terug te vorderen.

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 11 dec 2017 15:08

Dus ik vraag me af, alle geld die heb ik tot nu betaald zijn verliest?

De juiste vraag die u zich moet stellen luidt: Heeft iemand mij verplicht om het gebouw nog een tweede keer te verzekeren?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Algemeen”