Stilzwijgende verlegging, opzeg en dubbel verzekerd.

Sinsh
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Stilzwijgende verlegging, opzeg en dubbel verzekerd.

#1 , 08 nov 2017 20:45

Allen,

Ik heb een autoverzekering bij 'verzekeraar A' voor mijn wagen (vervaldag 15/11). Op 17/8/2017 heb ik een contract ondertekend voor het volgende verzekeringsjaar ('17-'18) bij 'Verzekeraar B', in dit voorstel stond dat zij de opzeg regelen van het verzekeringscontract, lopende bij 'verzekeraar A'. Zelf heb ik ook de opzeg gedaan bij 'verzekeraar A', wetende dat ik hierbij te laat ben (wegens minder dan 3 maanden resterend tot vervaldag 15/11). 'Verzekeraar A' liet me weten dat ik te laat was (logisch), waardoor ik dezelfde premie moest betalen voor het volgende verzekeringsjaar ('17-'18). Ik besef dat ik te laat was en leg me hierbij neer (onlangs betaald).

Echter, nu krijg ik van 'verzekeraar B' ook een factuur. Kan ik alsnog deze 'dubbele verzekering'bij 'verzekeraar B' vervroegd opzeggen, zodat ik niet 'dubbel' betaal voor verzekeringsjaar '17-'18?

Alvast bedankt voor het antwoord.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 08 nov 2017 20:51

Sedert 17.8.2017 bent u ook verzekerd bij B.
Als u nu opzegt dan stopt die verzekering B maand 8.2018.
Let op op verzekering A zal stoppen op 15/11.

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#3 , 09 nov 2017 17:38

Dat soort vergetelheden gebeuren frequent. Contacteer maatschappij B met het bewijs dat maatschappij A uw opzeg pas aanvaardt tegen volgende vervaldag wegens niet tijdig opgezegd. En vraag maatschappij B de ingangsdatum naar daar te verplaatsen.
geen enkele ernstige maatschappij maakt hier een probleem over.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Algemeen”