abr verzekering

elko
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

abr verzekering

#1 , 26 okt 2017 10:17

In april 2017 zijn wij gestart met een verbouwing aan onze woning dewelke nu afgelopen is. Op vraag van de architect werd een abr verzekering aangevraagd. We hebben formulieren moeten invullen om dan daarna een offerte te krijgen. (kostprijs van de verzekering: 650 euro). Daarna hebben wij niets meer vernomen. Iets meer dan een maand na dat we de offerte hadden gekregen nam ik contact op met het verzekeringskantoor om te vragen of alles wel in orde was want we hadden nog geen polis ontvangen en ondertekend. Ik kreeg via mail antwoord dat 'de papierwinkel' wel wat langer kon duren. Daarna heb ik niets meer vernomen tot gisteren (25/10/2017) waar het verzekeringskantoor mij belt en vraagt om dit nog te komen regelen. De verbouwingen zijn echter afgerond moet ik dit dan nog in orde brengen en betalen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 26 okt 2017 10:26

Als u de polisvoorwaarden hebt aanvaard en ondertekend, dan kan u daar niet onderuit. Bijgevolg was u tijdens de gevraagde periode verzekerd, dus de dienst is geleverd en de verzekeraar kan dit desnoods via gerechtelijke weg laten invorderen.
"sowieso" schrijf je zo.

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#3 , 26 okt 2017 10:45

Maar ik begrijp dat de polis er niet was en dat de polisvoorwaarden dus NIET ondertekend werden. Uit wat ik opmaak werd tot op heden enkel een offerte afgeleverd;
Gezien er geen polis was en geen betaling gebeurde was er dus ook geen dekking aanwezig...
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Milo72
Berichten: 1016

#4 , 26 okt 2017 11:45

We hebben formulieren moeten invullen om dan daarna een offerte te krijgen. (kostprijs van de verzekering: 650 euro). Daarna hebben wij niets meer vernomen.
Zoals het hier beschreven staat, is er inderdaad GEEN polis, geen contract, geen verzekering, en zijn jullie ook geen betaling verschuldigd.

Echter
- als jullie na het krijgen van die offerte op één of andere manier aan de verzekering lieten weten hiermee akkoord te gaan,
- als die "formulieren" een verbintenis inhouden, en die "offerte" eigenlijk een afrekening / faktuur / ... is,

denk ik dat jullie aan het kortste eind zullen trekken, en zullen moeten betalen
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

elko
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#5 , 26 okt 2017 13:24

We hebben alleen een offerte gekregen en het volgende stond op de eerste pagina: 'Deze offerte verbindt noch de verzekeringsnemer, noch Baloise Insurance tot het afsluiten van de polis.
Dit document is enkel een offerte en geen dekkingsnota.; de verzekeringsdekking zal slechts effectief zijn
na het afleveren van een specifieke dekkingsbevestiging.
Deze offerte werd opgemaakt op basis van de ons overgemaakte informatie ter risicobeoordeling. '
De formulieren die we invulden was om de offerte te kunnen opmaken.
Naar aanleiding van de offerte was er dan wel via mail een akkoord om de polis op te maken maar ik heb nooit een polis gekregen en dus ook nooit ondertekend.

Milo72
Berichten: 1016

#6 , 26 okt 2017 14:27

Echter
- als jullie na het krijgen van die offerte op één of andere manier aan de verzekering lieten weten hiermee akkoord te gaan,
[...]
denk ik dat jullie aan het kortste eind zullen trekken, en zullen moeten betalen
Naar aanleiding van de offerte was er dan wel via mail een akkoord om de polis op te maken
Weinig discussie mogelijk volgens mij.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#7 , 26 okt 2017 15:12

Naar aanleiding van de offerte was er dan wel via mail een akkoord om de polis op te maken maar ik heb nooit een polis gekregen en dus ook nooit ondertekend.
Als u nooit een polis hebt gekregen was er geen dekking, de fout ligt bij de verzekeringsmaatschappij.
Die offerte was dat enkel voor de tijdspanne van de verbouwing.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 26 okt 2017 15:51

Als u nooit een polis hebt gekregen was er geen dekking

Wat doe je dan met een voorlopige dekking van een auto ??
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#9 , 26 okt 2017 16:07

Denlowie : bij een voorlopige dekking auto krijg je een groene kaart uitgereikt door de verzekeraar. Daar is dus een bewijs van dekking.
In andere gevallen is de polis het bewijs van dekking. Dus hier zal de vraag zijn : is de dekking in gegaan en is daar een bewijs van? Heeft de verzekeringsmaatschappij op enige wijze bevestigt dat de dekking liep? ik vermoed dat niet. een offerte is nog geen dekking en zelfs een akkoord met de offerte wordt slechts een verzekering na ontvangst en ondertekening polis (voorwaarden) én betaling premie.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Algemeen”