Barst in muur

Lizzy Jansen
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Barst in muur

#1 , 12 sep 2017 15:28

Beste,

3 dagen geleden ontdekte ik glasbraak in de garage. Toen ik verder keek bleek dat er een enorme barst in mijn muur is en dat mijn ruit het door de druk begeven heeft. Ik heb contact opgenomen met mijn verzekeringsagent en die is ondertussen komen kijken. De oorzaak van de barst is niet meteen duidelijk, maar zou kunnen veroorzaakt zijn door de uitgravingen van de achterbuur. Die hebben ongeveer 7 jaar geleden een nieuwbouw geplaatst en alles uitgegraven. ( zij liggen enkel meters dieper, voorheen was dat een braak stuk vol met verwilderde bomen). Zeker is dat niet en dat moet onderzocht worden. Ik heb een aannemer gecontacteerd en ben op verzoek van mijn verzekeringsagent bij ruimtelijke ordening langs geweest voor info. Beide beweren dat mijn verzekeringsmakelaar een expert moet sturen om dit te onderzoeken. Mijn verzekeringsagent beweert dat ik (totale leek ivm deze materie)op zoek moet naar iemand met kennis van zake om dit te onderzoeken. Mijn vraag, kan ik eisen van mijn verzekeringsmakelaar dat hij het nodige doet om dit te onderzoeken.
P.s. Rechtsbijstand is inbegrepen bij zowel mijn brand- als familiale polis.
Vriendelijke groeten,
Lizzy Jansen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 12 sep 2017 15:51

7 jaar geleden (!) is al heel lang om nu eerst schade te hebben daardoor.
De bewijslast die op uw schouders rust is enorm.
Indien er geen duidelijke aanwijzing is van de oorzaak gaat uw verzekering niet tussenkomen.
Rechtbijstand zal eerst tussenkomen als de "tegenpartij" effectief schuld heeft aan de schade.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 sep 2017 15:56

Het kan ook zijn dat u muur wat gezet is , eerst droog en dan veel regen, ook oude muren zetten soms nog.
En dan nog de woelratten niet vergeten.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 12 sep 2017 16:33

Of dat er iemand in de onmiddellijke buurt water oppompt. Daardoor kunnen ook zettingen gebeuren.
Hoe oud is uw woning?
Het is toch uw verzekering zelf die een deskundige aanstelt. Zij hebben de expertise. Als jij als leek een deskundige moet zoeken in een wereld waarin je niet thuis bent kan je de verkeerde nemen en nutteloze kosten maken.

Terug naar “Algemeen”