Gebroken bril bij fietsongeval

duivenliefhebber
Topic Starter
Berichten: 68
Juridisch actief: Nee

Gebroken bril bij fietsongeval

#1 , 10 sep 2017 17:26

Bij een betalende deelname aan een evenement georganiseerd door een VZW Heemkundige Kring ter gelegenheid van de 100 jaar eerste wereldoorlog waarbij een fietstocht werd ingelast, heb ik een fietsongeval voor waarbij ik een snijwonde, enkele kneuzingen en een grote blauwe plek oploop, doch waarbij vooral mijn bril gebroken was.

Bij welke van mijn verzekeringen kan ik hiervoor een aangifte van schadegeval indienen ?
Verzekering burgerlijke aansprakelijkheid privé leven en rechtsverzekering privéleven, enz.... ?

Of moet die organiserende VZW het ongeval (eveneens) bij haar verzekeringsmaatschappij aangeven ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 10 sep 2017 17:35

Hoe bent u ten val gekomen door een aanrijding?
In een put gevallen?
Platte band gekregen?
Stuurfout of onoplettendheid?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 sep 2017 17:38

Ik weet niet of een bril daar verzekerd is ???

Anders op internet heb je er al één voor minder dan 35€, een enkelvoudige en bij sommige ziekenfondsen krijg je tot 50€ terug dus dan heb je hem gratis.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

duivenliefhebber
Topic Starter
Berichten: 68
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 sep 2017 17:46

Oorzaak van het fietsongeval. : Evenwicht verloren, daardoor in de straatgoot terecht gekomen en vervolgens op paaltje gestoten met alle verdere schadegevolgen van dien.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 10 sep 2017 17:49

Ik denk niet dat daarvoor een verzekering is, hoeveel misbruik zou er daar niet van gemaakt worden.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus
Berichten: 38583

#6 , 10 sep 2017 17:56

Dus begonnen door oorzaak uit de persoon zelf = eigen schade.
Noch wegbeheerder noch inrichtende organisatie noch enige derde is of kan dus aansprakelijk zijn.

Als u zelf een specifieke polis hebt dan kan u wel vergoed worden...maar die kans ( dat u zo'n verzekering hebt) zal wel zeer klein zijn.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#7 , 10 sep 2017 18:38

"ter gelegenheid van de 100 jaar eerste wereldoorlog"

Aangezien Duitsland aan de oorsprong van de schade ligt kunt u misschien daar schadevergoeding vragen :lol: .
Ze hadden België maar niet moeten binnenvallen....dan was nu uw bril niet gebroken geweest.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

duivenliefhebber
Topic Starter
Berichten: 68
Juridisch actief: Nee

#8 , 10 sep 2017 20:15

Beste Franciscus,

Bedankt voor uw verrijkende bijdrage !
We gaan onze verzekeringspolis privéleven eens grondig laten uitpluizen.

Beste Asperger,

Vergeet niet dat er ook zeer vele Belgische oorlogsslachtoffers waren en krijgsgevangenen waren. Hopelijk waren er géén familieleden van u bij betrokken....
Van ons helaas wel : dan krijgt zo'n evenement uiteraard wel een totaal andere "emotionele" dimensie..... met een bittere nasmaak.

Blaatpraat
Berichten: 3792

#9 , 11 sep 2017 14:40

De enige verzekering die dit dekt, is de verzekering privé leven, dacht ik.
Maar de vrijstelling is meestal zo hoog, dat je hier wellicht niets voor zult trekken.
Ik zou zeggen: lees er je polis op na, dat zal uitsluitsel bieden.

Terug naar “Algemeen”