verschil autoschade en schade aan huis

asperger
Topic Starter
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

verschil autoschade en schade aan huis

#1 , 12 aug 2017 13:07

Als men een ongeval heeft met de wagen komt er steeds een onafhankelijk expert om de schade en de kosten vast te stellen.

Mijn zoon had schade aan zijn huis en er kwam een "expert" kijken. Maar nu blijkt dat het gewoon een bediende van de verzekeringsmaatschappij is. Dat zou betekenen dat de verzekering tegelijk Rechter en betrokken partij is.

Mag dit wel? Waarom is het anders dan voor autoschade?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 13 aug 2017 14:42

Vermoedelijk:
Bij een auto-ongeval zijn er 2 partijen, waardoor de verzekeringsagent niet zelf kan komen kijken (partijdigheid tov de ene partij).
Bij schade aan je woonst, is dit niet.

Toen ik autoschade had, met vluchtmisdrijf en nooit de betrokkene gevat, is er ook geen onafhankelijke expert komen kijken.

Ik dacht wel dat je altijd het recht had om toch een externe expert in te schakelen op kosten van de verzekering, moest je niet akkoord gaan.

Reclame

Terug naar “Algemeen”