Bestuurdersverzekering jaren betaald maar nooit getekend

Maedean
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Bestuurdersverzekering jaren betaald maar nooit getekend

#1 , 10 aug 2017 11:39

Goeiemiddag,

Allereerst wat achtergrondinformatie. Ik was tot voor kort sinds jaar en dag verzekerd via een verzekeringsmakelaar. Die had ervoor gezorgd dat ik verzekerd was via zowel AXA (auto) als Allianz (woning en familiale).

Voor redenen die ik hier niet zal opnoemen beslis ik over te gaan naar Ethias. Die zorgt uiteraard voor het opzeggen van alle contracten mits ik de getekende contracten aan hen voorleg zodat ze het nodige kunnen doen voor de overname.

Welk is niet mijn verrassing wanneer ik van Allianz persoonlijk een rappel en kort daarna een ingebrekestelling ontvang voor het betalen van de bestuurdersverzekering voor een contractnr die ik niet ken. Blijkbaar heb ik jaren aan mijn verzekeringsmakelaar een bedrag betaald voor een bestuurdersverzekering die bestemd was voor Allianz. Echter was ik hiervan niet op de hoogte. Contractnr's en verzekeringsmaatschappijen worden namelijk niet vermeld op mijn betalingsformulier, enkel wordt het verzekeringstype vermeld (auto, bestuurder, brand, diefstal, familiale...) op het formulier van de verzekeringsmakelaar. Ook heb ik nooit een contract met dit nummer toentertijd ontvangen ter ondertekening.

Gezien ik daarvan vrij zeker was, maar ik toch geleerd heb van altijd 100% zeker te zijn, heb ik aan de hoofdzetel van Allianz een kopie gevraagd van het ondertekende contract. Vandaag heb ik via de post een contract ontvangen met ditzelfde nr en met de vraag die ondertekend terug te sturen met als datum voor effect 03/08/2017 en vernieuwingsdatum 16/06.

Kan ik ervan uitgaan dat ze niet over een getekend exemplaar beschikken?

Kan ik weigeren het gevraagde bedrag te betalen?

Alvast bedankt iedereen ;)

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding