Verzekering

sloeberken
Topic Starter
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

Re: Verzekering

#1 , 09 aug 2017 07:04

Dit zal te laat zijn om nu nog op te zeggen, lees u polis erop na.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Kali
Berichten: 762

#2 , 09 aug 2017 07:39

Niet enkel het model van wagen is van belang, hebt u beiden even lang een rijbewijs? Bent u even oud? Eerdere ongevallen / schadegevallen enz hebben een invloed...

Meeboo
Berichten: 1488

#3 , 09 aug 2017 08:48

5 jaar verzekerd zonder rijbewijs?

opzeg moet gebeuren volgens de voorwaarden van de polis. Meestal 3 maanden voor de vervaldag. Aangezien u uw afrekening reeds gehad hebt kan u pas ten vroegste volgend jaar weg bij uw huidige verzekering.

Reclame

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#4 , 09 aug 2017 11:26

Is mogelijk, vermoedelijk gaat het om een 'Aixam' of 'Ligier' (beiden vertegenwoordigen de hele markt in BE dacht ik) voertuig dat maximaal 45/uur haalt, niet op autosnelwegen mag e.d. Wie voor 1961 geboren is, heeft helemaal niets nodig, na 1961 enkel een rijbewijs AM (bromfietsen).
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Lanox
Berichten: 3518
Juridisch actief: Nee

#5 , 09 aug 2017 14:41

U kan uw verzekering ten gevolge van een premieverhoging kostenloos opzeggen binnen de 30 dagen na het ontvangen van het bericht tot premieverhoging.

bosprocureur
Berichten: 6853

#6 , 09 aug 2017 14:44

Ok indien wegens premieverhoging.

En voor gewoon aanpassing aan de index ?

Blaatpraat
Berichten: 3793

#7 , 09 aug 2017 14:54

Hoe komt het dat de verzekering veranderd in prijs?
Is het indexatie, of is het een prijsstijging?

In geval van het laatste mag u deze direct opzeggen, zonder de opzegtermijn van 3 maanden voor vervaldatum.
In geval van indexatie, moet u inderdaad nog een jaar blijven, en kunt u over 8 maanden de opzeg opsturen per fax, aangetekende zending, deurwaarder, of via de nieuwe verzekeraar.

Edit: bovenstaande berichten waren nog niet gepost toen ik dit typte, en ondertussen even een koffie ging halen.
Spuit 11 dus, mijn excuses.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#8 , 09 aug 2017 17:01

Wel in feite is het "simpel": een prijsverhoging moeten ze aankondigen per brief (weliswaar niet aangetekend).
Als u geen brief ontvangen hebt, zal dit een indexatie zijn.

Lanox
Berichten: 3518
Juridisch actief: Nee

#9 , 09 aug 2017 18:57

Wel in feite is het "simpel": een prijsverhoging moeten ze aankondigen per brief (weliswaar niet aangetekend).
Als u geen brief ontvangen hebt, zal dit een indexatie zijn.
... en indien ze dit niet doen heb je 3 maanden de tijd om van het contracr af te zien in plaats van 30 dagen. Dus dat zou ik ook niet nemen als referentie.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#10 , 09 aug 2017 22:36

Net nog iets onderzocht: een indexatie van dit soort verzekering is blijkbaar verboden.

Dus het kunnen nog 2 zaken zijn:
-Een loutere tariefverhoging. Deze moet aangekondigd zijn, maar dit kan evengoed pas gewoon op je vervaldagbericht staan. Dit is ook perfect geldig.
-Een aangekondigde verandering die op voorhand in de polis staat. Zo weet ik bijvoorbeeld dat bij de vervaldag nadat ik 65 jaar geworden ben, mijn premie zal stijgen (ook al is dit nog jaren, waarschijnlijk rijden we tegen dan niet meer met de auto zoals we ze nu kennen).

Ik zou er dus je polis eens bijnemen alvast, en zien of er ook maar iets in vermeld staat. Daarnaast zou ik het vervaldagbericht eens goed bekijken, het is perfect toegelaten om op de achterzijde in kleine lettertjes te vermelden dat er een premieverhoging is (waardoor je direct kunt opzeggen).

Franciscus
Berichten: 38583

#11 , 10 aug 2017 16:59

En voor dezelfde verzekerde feiten..rechtsbijstand franchise enz enz

bosprocureur
Berichten: 6853

#12 , 11 aug 2017 08:09

als het te mooi lijkt om waar te zijn............

Google heeft daar wel een paar duizend aanvullingen op; ergens moet er toch een adder onder het gras zitten.

Ook in een bikkelharde concurrentie zal het voor gelijkwaardige producten om centen, of een paar Euro's , draaien, nooit om een paar honderd Euro's.


Kijk naar de fameuze laagste-prijs-garanties, daar bieden ze ofwel net dezelfde prijs tot een paar cijfers na de komma, ofwel hooguit een paar centen goedkoper.

Ergens moet je minder dekkingen krijgen, minder hoge dekkingen, minder of geen service...

Er zal toch iemand op dit forum zitten die er meer over weet ?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#13 , 11 aug 2017 08:29

Waarom zou dit niet kunnen ?
Dit is een +/- 30% verschil , nu als ik kijk naar frituren de goedkoopste en de duurste frikadel van het zelfde merk dan kan het verschil veel meer zijn dan 30%, en dan praat ik niet over een pint bier de goedkoopste cafe bij ons in stad is 1,60€ en bij de duurste cafe is dit 2,50€ dit is zelfs een verschil van 36% p de verkoop prijs en van de zelfde brouwerij.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#14 , 11 aug 2017 10:25

Ervan uitgaand dat dit een verzekering is voor een brommer, dan valt de "goedkope" prijs al bij al nog goed mee.
Dit is ongeveer het bedrag dat ik bij iedere verzekeraar 2 jaar ook krijgen (en is deze zelfs nog aan de hoge kant).

Spreken we over een autopolis, dan vraag ik mij ook af hoe ze dit zo goedkoop kunnen krijgen.

sloeberken
Topic Starter
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#15 , 12 aug 2017 08:57

U rechtsbijstand verzekering niet vergeten.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Algemeen”