toegang tot het recht

ganapathi tantra
Topic Starter
Berichten: 1340

toegang tot het recht

#1 , 02 aug 2017 20:16

Kan iemand mij dit in mensentaal uitleggen. Dit is een extra die ik e al of niet kan bij nemen betreffende mijn "familiale"
Met dank
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 02 aug 2017 20:20

Dekt uw advocatenkosten ingeval van discussies in contractuele en administratieve geschillen. Daarnaast komt deze waarborg gewoonlijk ook tussen bij erfeniskwesties, fiscale geschillen, pensioenen, …
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#3 , 03 aug 2017 20:27

Toch wel op te merken dat het onderdeel rechtsbijstand bij familiale verzekeringen (net als bij autoverzekeringen en woningverzekeringen) enkel rechtsbijstand verleent in de door de polis gedekte schadegevallen. Die rechtsbijstand is dan NIET bruikbaar bij erfeniskwesties, fiscale geschillen of pensioengeschillen.
Daar zijn meer uitgebreide 'Algemene rechtsbijstandverzekeringen' voor. Die zijn doorgaans een stuk duurder maar hun dekking is inderdaad veel breder.
Laat u goed informeren over welk type het eigenlijk gaat en bepaal wat u nodig heeft;
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 03 aug 2017 22:05

Toch wel op te merken dat het onderdeel rechtsbijstand bij familiale verzekeringen (net als bij autoverzekeringen en woningverzekeringen) enkel rechtsbijstand verleent in de door de polis gedekte schadegevallen. Die rechtsbijstand is dan NIET bruikbaar bij erfeniskwesties, fiscale geschillen of pensioengeschillen.
Daar zijn meer uitgebreide 'Algemene rechtsbijstandverzekeringen' voor. Die zijn doorgaans een stuk duurder maar hun dekking is inderdaad veel breder.
Laat u goed informeren over welk type het eigenlijk gaat en bepaal wat u nodig heeft;
Polissen "toegang tot het recht" dekken ook rechtsbijstand voor contractuele schade (binnen zekere perken). Niet enkel rechtsbijstand voor niet-contractuele schade.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#5 , 05 aug 2017 16:26

Asperger

Dat spreek ik niet tegen en heb ik niet geargumenteerd. Contractuele geschillen met bvb autohersteller enz zijn inderdaad gedekt in rechtsbijstand auto.
Het ging om de voorbeelden die je aanhaalde an waarop ik antwoordde 'Die rechtsbijstand is dan NIET bruikbaar bij erfeniskwesties, fiscale geschillen of pensioengeschillen.'
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Algemeen”