omnium alle risico's - aangenomen waarde - kosten vorige schade bij "total loss"

auto1001
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

omnium alle risico's - aangenomen waarde - kosten vorige schade bij "total loss"

#1 , 15 jul 2017 01:19

Kan iemand mij vertellen of dit correct is :
Nieuwe auto gekocht, 1e inschrijving : 05/2016
Verzekering bij Argenta, full omnium, verzekering "aangenomen waarde"
05/2017 : voorligger stopt plotseling, ik kan hem nimeer ontwijken. Ik ben in fout. Tegenparty wenst geen papieren in te vullen.
Ik maak een afspraak in de garage, ik breng argenta od hoogte, er word bestek opgemaakt, Ik zou de voorziene vrijstelling van 250euro betalen.
afspraak voor de herstelling op 20/06/2017.
20/06/2017 nog voor de auto in de herstelgarage is, word ik aangereden op een rond punt. Tegenpartij in fout, geen verzekering, geen geldig rijbewijs.

Ondertussen is er een expertise geweest, en de auto werd total loss verklaard om economische redenen.
Gisteren ontving ik dan de mededeling van argenta ivm de uitbetaling : verzekerd bedrag - 900euro waardeverlies + BTW - VORIGE SCHADE(3000euro)

Ik word dus 3000euro minder uitbetaald omwille van schade die eigenlijk wel gedekt zou moeten zijn...
Is dit gebruikelijk ??
Verder nog even vermelden dat communicatie met argenta geen concrete antwoorden oplevert.
Zo heb ik al meermaals gevraagd wat er moet gebeuren met de nummerplaten, en of de polis stopgezet word bij een total loss, maar helaas, nog steeds geen antwoord

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
auto1001
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 jul 2017 01:21

nog een vraagje : moet ik zelf iets ondernemen tegen de onverzekerde tegenpartij ?

Reclame

Terug naar “Algemeen”