vervolg auto

bluenina
Topic Starter
Berichten: 72

vervolg auto

#1 , 01 jun 2017 17:31

Beste allemaal,

Auto staat nu geseind, mijn vriend is naar de politie gegaan waar hij de nummerplaat heeft laten schrappen. Dus ik kan hier geen kanten meer uit en als ik nog met deze auto zou rondrijden met die nummerplaat ben ik strafbaar.
Verder, mijn vriend heeft mijn huissleutel en post.
Mijn dochter is onderwijl naar mijn huis geweest en heel mijn huis is leeg, ik hoef hier geen tekeningen bij te maken wat er gebeurt is.
Ik heb onderwijl terug contact opgenomen met de politie en ik moet hier in Spanje klacht gaan indienen.
Zien jullie hier slaagkansen in dit dossier? Mijn dochter meld me dat alles leeg is, dus niets meer aanwezig en geen spoor van inbraak.
Hoe gaat zo een klacht in zijn werk want ik vermoed dat ik diefstal moet gebruiken, voor de sleutel en post weet ik niet onder welke noemer dit valt?
Wat gaat er verder gebeuren? Want het beste zou natuurlijk zijn dat er een deurwaarder of ik weet niet wie dit doet onmiddellijk naar zijn huis gaat en daar de nodige vaststellingen gaat doen. Want als de politie hem in België gaat ondervragen gaat hij in mijn ogen melden : ik heb niets, en heeft hij onderwijl nog de tijd om alles te laten verdwijnen.
Dat dit dossier zo een escalatie zou aannemen overtreft mijn stoutste verwachtingen. Hij heeft volledig een rad voor mijn ogen gedraaid. Bij manier van spreken heb ik nu zelfs bang om mijn eigen schaduw te vertrouwen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 01 jun 2017 21:54

Wat gaat er verder gebeuren? Want het beste zou natuurlijk zijn dat er een deurwaarder of ik weet niet wie dit doet onmiddellijk naar zijn huis gaat en daar de nodige vaststellingen gaat doen.
Zonder vonnis mag een deurwaarder of iemand anders dit niet doen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 01 jun 2017 23:33

Uw meerderjarige dochter in België kan in België - als daar de woning is aangifte doen ... met vermoedelijke dader de gebruiker van de sleutels.
Waarom u dat in Spanje moet doen voor feiten in België begrijp ik niet goed. Spanje zou dan via de diplomatieke post een Spaans PV moeten doorsturen ..geschatte tijd van aankomst tussen de 6 maanden tot een jaar 'als' het al wordt doorgestuurd. Spaanse politie is niet bevoegd in België net zomin als de Belgische in Spanje.

Reclame

bluenina
Topic Starter
Berichten: 72

#4 , 02 jun 2017 15:50

Franciscus, ik ben daar ook over aan het nadenken, Spaans, moet dan vertaald worden in Nederlands, hoe vlug werken ze hier? etc.
Langs de andere kant denk ik, van kijk, mijn dochter wil gerust een klacht gaan indienen. Oke, dan zitten we met het feit dat ze hem gaan oproepen en dan weet ik maar al te goed wat hij gaat zeggen, ik heb niets. En onderwijl heeft meneer de tijd om alles te laten verdwijnen eer er een onderzoek wordt gestart. En waar sta ik dan? Nergens :-(
Hetgeen hij nu al gedaan heeft tart alle verbeelding, ik heb via sms een afspraak met hem dat tegen einde juni de nummerplaten terug bij hem zouden zijn. Hij heeft hier een gezin zonder auto gezet, wat als er iets gebeurt hier? Ik kan niet weg! In mijn ogen handel je zo niet met mensen, maar wie ben ik?

Terug naar “Algemeen”