Adres waarop de autoverzekering van een firmawagen geregistreerd staat

OCD
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Adres waarop de autoverzekering van een firmawagen geregistreerd staat

#1 , 23 mei 2017 12:51

Vorige week had ik een schadegeval (minime blikschade) met als betrokken partij een firmawagen. Toevallig ben ik te weten gekomen dat desbetreffende firma echter al enkele maanden niet meer op het adres geregistreerd is dat word opgegeven als het adres van de verzekeringsnemer. Dit mag toch niet, of gelden er voor firmawagens andere regels?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 mei 2017 15:50

Het adres van de firma zal altijd op het adres van de maatschappelijke zetel staan, maar dit hoeft niet het zelfde adres te zijn dan het uitbatingsadres.
Mijn firma wagens hebben 35 jaar op een ander adres gestaan dan waar de uitbating was.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

OCD
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 mei 2017 20:15

Wel, dat is wat ik bedoel, de maatschappelijke zetel van dat bedrijf zit officieel al ongeveer een half jaar op een ander adres maar op de verzekeringsdocumenten staat het oude adres.

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 25 mei 2017 20:18

Het is alleszins niet uw probleem!
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#5 , 25 mei 2017 23:41

Klopt inderdaad. Als dat voertuig correct verzekerd was heeft u daar verder geen zaken mee.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 26 mei 2017 08:56

Eigenlijk waar moeit TS zich mee, dit is de firma zijn zaak.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

OCD
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#7 , 26 jun 2017 19:36

Serieus? Als ik een schadegeval heb met dat voertuig is dat toch een terechte vraag zeker? Ik heb hier gewoon op een discrete manier een vraag gesteld over info waar ik toevallig kennis van heb. Maar gezien de schitterende reacties dat ik hier krijg zal ik als er ooit nog eens zoiets voorvalt het gewoon ineens bij mijn makelaar en de politie melden. Is dat een betere oplossing?

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#8 , 26 jun 2017 19:50

Neen dat is geen betere oplossing want het biedt u geen enkel voordeel.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#9 , 26 jun 2017 19:50

Ten eersten is dit u makelaar niet maar van de firma, en aan de politie mag je alles melden als het over een ongeval gaat !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#10 , 26 jun 2017 20:13

Hebt u schade door dat verkeerd adres van de tegenpartij, ik veronderstel van niet.
Als die wagen op een privé persoon staat die het verhuurd aan zijn firma, zal het adres niet op de firma staan.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#11 , 26 jun 2017 20:18

De leasefirma kan toch niet iedere maal dat ze van adres veranderen aan AL ZIJN klanten een nieuw verzekeringsdocument bezorgen.

Franciscus
Berichten: 38590

#12 , 26 jun 2017 22:12

Dit eens lezen
https://www.wegcode.be/wetteksten/secti ... /229-art52

Wat de firma betreft als die gegevens in de kruispuntbank staan dan is het ok.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#13 , 26 jun 2017 23:18

Als dit over een spook firma gaat, moet je de politie op de hoogte brengen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Algemeen”