brandpolis

vv-ke
Topic Starter
Berichten: 174

brandpolis

#1 , 27 apr 2017 14:09

hallo iedereen, een vraagje, hopelijk kunnen jullie mij helpen...

op 20/2 laat ik aan mijn verzekeringsagent weten dat ik mijn brandpolis (enkel inboedel aangezien syndicus blokpolis heeft) zal opzeggen, want op 30/3 ben ik zeker uit mijn appartement.
Ondertussen moet ik nog voor de maand april betalen, dus ik ben hiermee niet akkoord omdat ik al op een ander adres ook een brandverzekering heb.
Ondertussen mailen ze mij terug dat ze niet met terugwerkende kracht kunnen vernietigen aangezien de polis in principe tot 3 maanden na verlijden van de akte moet lopen.

ik vind dit maar zeer raar...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 27 apr 2017 14:13

Als u verhuist, verhuist uw verzekering mee.
Om op te zeggen moet u de termijnen die in het contract staan respecteren.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

vv-ke
Topic Starter
Berichten: 174

#3 , 27 apr 2017 14:16

Als u verhuist, verhuist uw verzekering mee.
Om op te zeggen moet u de termijnen die in het contract staan respecteren.
Ik kan toch moeilijk drie maanden op voorhand mijn verzekering al opzeggen? Stel dat de akte later wordt verleden dan heb ik geen verzekering meer. Plus ik ben van inboedelverzekering naar volledige verzekering gegaan. Telt dat ook niet mee?

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 27 apr 2017 17:40

Uw inboedelverzekering verhuist mee!
U hoeft niets op te zeggen als u dat niet wil.
Maar u kan steeds opzeggen volgens de voorwaarden in de polis.
Waar zit het probleem????

Dat u nu ook uw huis moet verzekeren is normaal.
De blokpolis van het appartement geldt daar niet voor.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

vv-ke
Topic Starter
Berichten: 174

#5 , 28 apr 2017 07:37

De verzekering werd nooit aangepast naar het nieuwe adres

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 28 apr 2017 09:26

Je moet dat dan wel doorgeven aan uw verzekering. Heb je dat gedaan?

vv-ke
Topic Starter
Berichten: 174

#7 , 28 apr 2017 09:44

Je moet dat dan wel doorgeven aan uw verzekering. Heb je dat gedaan?
Heb 20/2 gemaild dat de verzekering inboedel geschrapt mag worden en dat we op 30/3 niet meer op het appartement wonen. Daarop heeft ze laten weten dat ik een scan van het eerste blad van de akte moest doorsturen. Dan op 10/4 heb ik de verzekering nogmaals gemaild met het nieuwe adres (ivm briefwisseling voor autoverzekering). dus zij zou toch moeten zeggen hebben van ok dan zetten we uw inboedelverzekering op het nieuwe adres. Maar is nooit gebeurd.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#8 , 28 apr 2017 11:04

Je hebt dan ook geen verhuis aangegeven maar gevraagd om te worden geschrapt.
En dan gelden de opzegvoorwaarden die in de polis staan vermeld.
Lees dat eerst eens.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

basejumper
Berichten: 4621
Locatie: Diest

#9 , 28 apr 2017 18:51

Voor alle duidelijkheid : u moet uw inboedelverzekering respecteren tot de vervaldatum van de polis dewelke u minimaal drie maand op voorhand dient op te zeggen.
Het feit dat u verhuist doet daar geen afbreuk aan.
U was eigenaar van uw inboedel en u verhuis die inboedel naar een ander adres. U dient dan uw verzekeraar uw nieuw adres mee te delen. Maar de verhuis is geen reden of motief om een lopend contract te stoppen.
Uw 'oude verzekering' heeft dus gelijk. U dient uw nieuwe verzekeraar te vragen om de inboedelverzekering pas te laten ingaan op de vervaldatum van de huidige polis. Waarborg gebouw kan natuurlijk wel onmiddellijk ingaan.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Algemeen”