mijn advocaat vraagt bepaalde schadevergoedingen niet, waar ik echter wel recht op heb.

CharlesX
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

mijn advocaat vraagt bepaalde schadevergoedingen niet, waar ik echter wel recht op heb.

#1 , 27 mar 2017 22:27

Mijn verhaal is eigenlijk een zeer lang en frustrerend verhaal. Maar aangezien ik in de laatste fase(?) van het proces zit, na meer dan 2 jaar procederen, ga ik het voor nu bij mijn laatste vragen / frustraties houden. Ik kan een dik boek schrijven over de frustraties, vragen, de gang van zaken met de betrokken partijen, zijnde de verzekeringsmaatschappij, de verzekerings-/tegen-/gerechts-experts, het gerecht en mijn eigen advocaat waar ik nooit antwoord van gekregen heb op mijn vragen of opmerkingen. Vele e-mails ALLEMAAL onbeantwoord; telefonisch was ie niet bereikbaar en belde ook niet terug.

Enkele dagen geleden het vonnis verkregen i.v.m. schadevergoeding aan mijn wagen, waarbij ik in recht was. Dit stond niet ter discussie, wel de schadebegroting.
In het vonnis van de politierechtbank lees ik niets over sommige eisen die ik overgemaakt heb aan mijn advocaat. Onder andere de grote schadepost stallingskosten van de wagen! Tevens niets over recuperatie B.I.V., investeringen van de wagen (ong. 4000 euro op 2 jaar tijd) enz.

Nochtans heb ik deze eisen overgemaakt aan mijn advocaat en bij quasi elke email vermelde ik om mij op de hoogte te houden als hij nog iets van me moest weten, of om mijn vragen te beantwoorden of indien iets niet haalbaar zou zijn, dit terug te koppelen.
Dit is NOOIT gebeurt. Ik kreeg enkel sporadisch bericht in de zin van 'ik neem de zaak terug op' of ' er volgt een zitting op datum...'. That's it.

Ik heb dan altijd maar ter goeder trouw gehoopt dat hij wist waar hij mee bezig was en met mijn bekommernissen en eisen rekening hield.
Want je advocaat is op dat moment nog de enige waar ik vertrouwen in had.

Maar nu blijkt dat de advocaat sommige belangrijke eisen niet heeft overgemaakt aan de rechtbank. Althans daar ga ik van uit, omdat het niet in het verslag van de politierechtbank staat. Nochtans is de stallingskost een evident en kostelijk gegeven. Ik heb tevergeefs geprobeerd mijn advocaat telefonisch te bereiken. Antwoord van de secretaresse is telkens hetzelfde: 'de advocaat is in gesprek en kan u niet te woord staan, u mag een email sturen...'. Probleem is dat ik NOOIT een antwoord op emails krijg...!

Dit probleem had ik trouwens ook met de verzekeringsmaatschappij (KBC) en de door hen aangestelde expert (ANTEX), alsook mijn tegenexpert en zelfs de gerechts-expert. Ze verdienen er allemaal dik hun boterham mee, maar laten een slachtoffer in de kou staan. Wellicht is dit voor velen geen verrassing meer.

Verder heb ik nog een probleem met de beperkte vergoeding voor gebruiksderving. Men verwijst in het vonnis naar het feit dat mijn eigen tegenexpert, 2 maanden na het ongeval, vermeld dat mijn wagen economisch totaal verlies is, aangezien de schade aan het voertuig groter was dan de dagwaarde enz. Echter daar wringt het schoentje. Ik ben nooit akkoord gegaan met de dagwaarde, zelfs niet toen de gerechts-expert, 7 maanden na het ongeval, een dagwaarde stelde die ongeveer 4000 euro hoger lag dan hetgeen de expert, aangesteld door de verzekering, had gesteld. Er werd geen rekening gehouden met de investering ten belope van ongeveer 4000 euro (exclusief onderhoud) en met de veel hogere vraagprijzen die op internet gevraagd werden! Indien de dagwaarde hoog genoeg was, zou het geen economische pertotal geweest zijn! Mijn advocaat was hiervan op de hoogte, maar blijkbaar heeft het allemaal geen nut gehad.

Verder heeft de procesgang zeer lang op zich laten wachten. Het vonnis volgt 2 jaar en 5 maanden na het ongeval! Al die tijd ben ik van de domme gehouden. Men geeft me slechts een kleine 3 maanden gebruiksdervingsvergoeding! Ik kan er niet aan doen dat men de dagwaarde extreem laag instelt, dat de wrakwaarde extreem hoog is..., dat ik geen antwoorden krijg, dat de verzekeringsmaatschappij (KBC) mij gedurende enkele weken aan het lijntje gehouden heeft en mij geen advocaat wilde betalen (heb rechtsbijstand!), tot ik op eigen initiatief een advocaat raadpleegde!, dat ik zo lang heb moeten wachten op het vonnis, enz...!!!

Kan ik nog iets doen om alsnog een vergoeding te krijgen voor de geleden schade die mijn advocaat niet vermeld heeft in de schade-eis en waarvan dus niets vermeld wordt in het vonnis? Ik ga ervan uit dat dit niet het geval is, aangezien de advocaat mij heeft vertegenwoordigd / in mijn naam gesproken heeft in de rechtbank. Men zal ervan uitgaan dat ik op de hoogte was van hetgeen de advocaat in de rechtbank vertelt. NIET DUS.
Kan ik nog in beroep gaan?
Kan ik nog andere stappen ondernemen?

Dit is maar een bladzijde uit wat een thriller van 300 bladzijden zou kunnen zijn, als ik mijn hele verhaal zou neerschrijven.

Ik heb totaal geen vertrouwen meer in het verzekeringssysteem!

Hopelijk zijn er mensen die mij nog goede raad kunnen geven. Als u van mening bent dat ik mij hierbij moet neerleggen, het zij zo.

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 27 mar 2017 22:46

Als u zich niet neerlegt bij het huidige vonnis moet u in beroep gaan.
De termijn om hoger beroep in te stellen is 1 maand te rekenen vanaf de betekening van het vonnis.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 mar 2017 23:30

Wat uw advocaat voor u vordert blijkt uit de conclusies die hij neerlegt. Normaal zou een advocaat spontaan kopie van die conclusie aan u moeten opsturen. Doet hij dat niet dan moet u dat eisen. U kan in beroep gaan. Dan zal u best een andere advocaat nemen. Ik heb wel de indruk dat uw verwachtingen iets te hoog zijn en u onrealistische eisen stelt. Maar dat is maar een indruk.

Reclame

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 28 mar 2017 09:48

Het zijn niet de waardes die je terug kan vinden op internet die in aanmerking genomen worden maar de officiële waardes die je terug zal vinden in officiële lijsten. En mogelijks zijn bepaalde "investeringen" die je aan uw wagen liet uitvoeren helemaal niet terug betaalbaar.

High_hills
Berichten: 78

#5 , 29 mar 2017 23:43

Ik ga u net hetzelfde meedelen zoals ik net in een ander topic hier bij 'verkeersongevallen' heb geplaatst.
Helaas kan ik u zeggen dat u niet de enige bent waarbij de verzekeraar en hun experts deze praktijken uitvoeren.
Tracht verder te gaan op basis art.1382-1383 BW zoals ik,met succes,heb gedaan.

viewtopic.php?f=7&t=68502&p=440332#p440332
http://www.autoforum.be/forum/auto-alge ... -afspraken

Terug naar “Algemeen”