Rechtsbijstand

Kimmy00
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Rechtsbijstand

#1 , 23 mar 2017 17:18

Hallo,

Mijn geparkeerde wagen is aangereden door een vrachtwagen.
Allemaal zeer duidelijk ik stond geparkeerd, vrachtwagen is in fout.
Aanrijdingsformulier naar m'n verzekering gestuurd. Blijkt dat ik geen rechtsbijstand heb en me dus zelf rechtstreeks naar de verzekering van de tegenpartij moet richten.
Heb beetje schrik voor een nu langere procedure ondanks duidelijk wie in fout is. Heeft er iemand ervaring mee, is m'n eerste keer dat ik ook maar iets tegenkom met m'n wagen en vermoedelijk economische perte totale, beetje sneu allemaal, maar het is natuurlijk máár een auto.
Dus doe ik dan gewoon aangifte bij tegenpartij en afwachten maar?

Kimmy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 23 mar 2017 17:24

Voor een gewone aangifte van een ongeval heb je geen rechtsbijstand nodig!
Die aangifte gebeurt STEEDS bij uw EIGEN maatschappij.
Rechtsbijstand heb je enkel nodig ingeval van betwisting of wanneer je ingevolge
een ongeval gedagvaard wordt.

Ik vermoed daarom dat de tegenpartij:

1. zelf geen schade heeft (waardoor uw verzekering toch niets moet betalen en daarom geen moeite doet...)
2. haar aansprakelijheid volledig ontkent?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Kimmy00
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 mar 2017 17:27

Dankjewel voor deze snelle reactie, tegenpartij heeft inderdaad geen schade. Aansprakelijkheid is volgens mij geen twijfel over, maw zal ik dus achter alles moeten zitten...
En totaal geen idee of ik zomaar met alles akkoord moet gaan...

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 23 mar 2017 17:28

Waarom wil uw eigen maatschappij niet het nodige doen?
Wat schrijft ze? Wat zeggen ze? Details......
Dat is niet normaal hoor.

Waarmee zou je akkoord moeten gaan?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Kimmy00
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#5 , 23 mar 2017 17:31

"Helaas kunnen wij als BA verzekeraar geen tussenkomst verlenen in deze zaak daar de tegenpartij verzekerd is bij TVM , dit is een zaak die afgehandeld dient te worden door de rechtsbijstand. "

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#6 , 23 mar 2017 17:38

"Helaas kunnen wij als BA verzekeraar geen tussenkomst verlenen in deze zaak daar de tegenpartij verzekerd is bij TVM , dit is een zaak die afgehandeld dient te worden door de rechtsbijstand. "
Dat lijkt me onzin. TVM is een verzekeringsmaatschappij, ik zou niet weten waarom uw verzekering BA geen BA dossier met TVM zou moeten behandelen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Kimmy00
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#7 , 23 mar 2017 17:41

Heb ondertussen alles doorgestuurd naar TVM, is allemaal inderdaad zeer raar

Kimmy00
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#8 , 23 mar 2017 17:59

Of tips hoe ik dit best aanpak
Dat krijg je dan als 'ik doe het allemaal wel alleen' :lol:

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#9 , 23 mar 2017 18:04

Ik weet er ook niet meer over.
Maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat er verzekeringsmaatschappijen zouden zijn die geen schadegevallen regelen
met sommige andere verzekeringsmaatschappijen voor wat betreft de BA auto.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

artemis
Berichten: 3293

#10 , 24 mar 2017 11:42

Dit is echt wel vreemd en ik heb nog nooit van zoiets gehoord.
Normaal gaat uw verzekeraar de verzekeraar van tegenpartij aanspreken en zorgen dat deze u vergoedt voor de schade, dat hoort bij hun taak. Rechtsbijstand komt er normaliter bij een eenvoudig schadegeval als dit niet aan te pas.

Tip: voorzie misschien toch in een (liefst externe) rechtsbijstand voor de toekomst. En gezien de slechte service zou ik niet aarzelen om van verzekeraar te veranderen. Gaat dit via een makelaar of rechtstreeks bij een verzekeraar?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#11 , 24 mar 2017 11:50

Als je zelf een makelaar heeft dan doet hij dit allemaal voor u, als je rechtstreeks bij een maatschappij bent, heb ik al gehoord dat je het meeste werk zelf moet doen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

artemis
Berichten: 3293

#12 , 24 mar 2017 12:33

Als je zelf een makelaar heeft dan doet hij dit allemaal voor u, als je rechtstreeks bij een maatschappij bent, heb ik al gehoord dat je het meeste werk zelf moet doen.
Is dat zo?
Ben zelf altijd via een makelaar verzekerd geweest en heb dan ook nooit zelf iets moeten doen.
Wat een eventuele rechtsbijstand hier zou helpen snap ik ook niet want de stappen die nu genomen dienen te worden zijn geen werk voor een advocaat.

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#13 , 24 mar 2017 12:47

Misschien dat de tegenpartij de aansprakelijkheid wél betwist (terwijl jij denkt dat er geen twijfel over kan bestaan)?
Maar dan zou dat toch moeten blijken uit eerdere communicatie.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#14 , 24 mar 2017 14:29

"Helaas kunnen wij als BA verzekeraar geen tussenkomst verlenen in deze zaak daar de tegenpartij verzekerd is bij TVM ".

Vraag aan uw eigen verzekering waarom ze weigeren samen te werken met TVM.
Dit is duidelijk een zaak voor de Ombudsman van de Verzekeringen want dit slaat op niets.
Laatst gewijzigd door asperger op 24 mar 2017 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Kimmy00
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#15 , 24 mar 2017 14:30

Zeker geen betwisting mogelijk, kom net van een andere verzekeraar die me ook vertelde dat wanneer je rechtstreeks bij een maatschappij gaat je vaak zelf de stappen moet ondernemen...
veranderen van verzekering is dus al een zekere....

Terug naar “Algemeen”