Vraag over MTM caravan.

Marb
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Vraag over MTM caravan.

#1 , 19 mar 2017 13:53

Ik heb een vraag over het toegelaten gewicht van een caravan omdat opzoekingswerk het me niet duidelijk maakt.
Wij hebben een auto die 700kg mag trekken. Nu hebben de kleinste caravanen een maximum toegalaten gewicht van 750 en een leeg gewicht van rond de 600kg.
Mag ik zo een caravan trekken als ik erop let dat ik ze niet zwaarder laadt dan 700kg hoewel het toegelaten gewicht wel 750kg is.

Alvast bedankt voor het antwoord.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
loeki
Berichten: 267

#2 , 19 mar 2017 15:34

Neen, het is de mtm die telt

Sirkii
Berichten: 5396

#3 , 20 mar 2017 20:41

Neen, het is de mtm die telt
Niet correct. Lees er de leesbare link hieronder maar op na (leest vlotter dan de wegcode)

Je mag een caravan met MTM 750 kg trekken met je auto mits hij maar tot 700 kg geladen is.

Hieromtrent bestaan veel misverstanden.

http://www.radio2.be/de-inspecteur/hoe- ... agen-laden

Of het verstandig is een caravannetje te trekken met een klein wagentje is een aparte vraag. Een caravan vangt veel wind. Rij dus rustig. Weet dat 100kg lading weinig is en dat de auto ws ook niet al te veel laadvermogen/plaats heeft.

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3793

#4 , 24 mar 2017 20:16

In België perfect toegelaten.

In andere landen niet, ik dacht bijvoorbeeld in Nederland niet alvast.

Terug naar “Algemeen”