Opzeg familiale verzekering na ongeval

HeleenTll
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Opzeg familiale verzekering na ongeval

#1 , 09 mar 2017 20:17

In december 2016 had ik een verkeersongeval met de fiets. Ik was in mijn recht en mijn familiale verzekering behandelt de zaak. Omdat ik het voorbije jaar ben gaan samenwonen, hebben mijn partner en ik geen twee brandverzekeringen nodig. We willen voor de goedkoopste kiezen, maar dat is niet mijn oude verzekering. Indien ik nu verander van brandverzekering (en dus ook familiale), wordt mijn schadegeval dan nog behandeld door mijn vorige verzekering? Ik dacht dat enkel de datum van het ongeval van belang was, maar mijn verzekeraar laat anders uitschijnen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#2 , 09 mar 2017 21:14

Hangende schadegevallen worden behandeld door de verzekering die u verzekerde op dat ogenblik.
Woningverzekering en familiale verzekering zijn aparte verzekeringen. U hoeft deze niet gekoppeld te zien.
Als er nog een lopend schadegeval is zou ik u aanraden die familiale nog niet op te zeggen vooraleer het schadegeval afgehandeld is. Ik raad u aan om naast de prijs van de verzekering ook de gedekte waarborgen én de service van makelaar/agent mee in overweging te nemen bij uw beslissing.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

HeleenTll
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 mar 2017 08:37

Bedankt voor uw snelle reactie. Stel dat ik de familiale toch al opzeg, dient mijn vorige verzekering mijn schadegeval dus wel af te handelen?

Reclame

Didymus
Berichten: 2061

#4 , 10 mar 2017 13:36

Ja, dat sowieso. Of ze u als ex-klant nog zo goed zullen bijstaan is een andere kwestie, vandaar de suggestie van basejumper.
"sowieso" schrijf je zo.

Terug naar “Algemeen”