vezekering op zeggen als auto en kenteken niet op verzekernemer staat

pralinneke
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

vezekering op zeggen als auto en kenteken niet op verzekernemer staat

#1 , 28 feb 2017 14:38

Mijn zoon moet onder lichte dwang het huis verlaten, de auto staat op zijn naam ingeschreven en nummerplaten ook?
Hoe kan ik de verzekering op zeggen, 3 maanden voor verval datum, toch de pech dat deze 16/02/2017 was, moet ik nu echt nog een heel jaar die vezekering betalen? dit is toch echt absurt?
Wat al ik de nummerplaat laat schrappen? kan ik dit zonder dat hij dit weet?
verzekeringskaart ligt in de auto, hij weigert deze terug te geven, kan ik met duplicaat ook opzeggen? :(

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 28 feb 2017 14:44

Op wie zijn naam staat de nummerplaat?
Op wie zijn naam staat de verzekeringspolis?

pralinneke
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 feb 2017 15:22

nummerplaat staat op naamvan de zoon
en vezekeringspolis op mijn naam van mij (moeder)

Reclame

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#4 , 28 feb 2017 16:09

Wel mee opletten, wie staat vermeld als bestuurder.

Kiest u toch voor een polis op naam van uw ouders en staat u daarin niet als hoofdbestuurder vermeld, dan heeft de verzekeraar het recht om:

de schade aan uw wagen niet te vergoeden en uw betaalde premies toch te houden.
de schade aan derden te vergoeden, maar nadien bij u aan te kloppen om het geld terug te eisen.


http://moneytalk.knack.be/geld-en-beurs ... 85307.html
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

pralinneke
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#5 , 28 feb 2017 16:36

ik sta als hoofdbestuurder en hij als geregeld bestuurder pff

bosprocureur
Berichten: 6854

#6 , 28 feb 2017 16:57

Spijtig dat de jaarlijkse vervaldag voorbij is.

Niets belet u om nu nog te vragen om de premie driemaandelijks of maandelijks te maken (maatschappij is niet verplicht dit te aanvaarden!), en intussen met de zoon een regeling uit te werken? Bijvoorbeeld dat hij verzekeringsnemer wordt.....

Lukt dit niet, dan zou ik overwegen intussen de polis op te zeggen wegens verdwijnen van het risico (u bent geen hoofdbestuurder meer van de wagen waarvan de nummerplaat sowieso reeds op de zoon staat). Doe dit aangetekend, met kopie aan zoonlief, zodat hij ook de tijd heeft om zich in regel te stellen..

pralinneke
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#7 , 28 feb 2017 17:49

premie betaal ik al maandelijks, dus dat is het probleem niet, maar hij weigert groene kaart, verzekeringsbewijs te overhandigen, maar toch al bedankt voor deze tip

bosprocureur
Berichten: 6854

#8 , 01 mar 2017 12:55

Uiteraard zorgt u nu, en zolang de verzekering nog zou lopen, voor correcte premiebetaling. En voor de opzeg is er geen groene kaart nodig, dat mag hij gerust houden, inkaderen, wat dan ook....

Zelf de nummerplaat opsturen mag u zeker niet, dat brengt alleen nog meer problemen mee.

De beste oplossing zou mijns inziens zijn dat hij officieel ook verzekeringsnemer wordt.

Succes !

pralinneke
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#9 , 02 mar 2017 13:26

ben benieuwd, heb aangetekende brief gestuurd met melding dat ik niet meer de hoofdbestuurder ben. en ja het was de simpelste oplossing geweest, maar meneertje, zegt dat hij ergens anders een polis gaat afsluiten, dus ik betaal voor pietsnot. maar ik denk dat hij gewoon op mijn naam zal blijven verder rijden, is goedkoper omdat hij 26 jaar is.

bosprocureur
Berichten: 6854

#10 , 02 mar 2017 14:23

Hola. Begrijp ik het goed dat uw zoon zelf een polis wil afsluiten voor zijn eigen wagen, zonder zich te bekommeren om uw polis?

Dan bevestigt u toch uw opzeg (wegens verdwijnen van het risico -- het uwe dus) nadat u hem hiervan aangetekend verwittigd hebt?

Bij verdwijnen van het risico krijgt u normaal het teveel betaalde premiedeel terug, dus eigenlijk geen sprake van een jaar teveel te betalen voor pietsn*t of janl*l.


Kleine kinderen = kleine zorgen, grote kinderen = grote zorgen.........

Terug naar “Algemeen”