genegeerd worden door makelaar

evenraadvragen
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

genegeerd worden door makelaar

#1 , 09 feb 2017 21:50

ieder zijn plichten en rechten zeker. heb aan mijn makelaar meerdere malen per mail gevraagd naar een offerte want ik overweeg aankoop lichte vracht, heb momenteel een wagen. kreeg steeds antwoorden, (meer vragen), terug.Duurde meer dan een week bijna dagelijks heen en weer gemailt. had in eerste bericht duidelijk alle gegevens vermeld. zo vond ik het raar dat ik geen prijs kreeg. pk kw model cataloguswaarde en zo alles meegegeven. ondertussen andere onlinesimulatie vergeleken en hem maar ineens de gemiddelde aanbiedingen van concurrenten meegedeeld. en hem mededeelt dat ik van hem ongeveer zelfde polis verwacht, anders ik zou overstappen en per mail exacte einddatum gevraagd contact.

niets meer plots per mail, raar zou service verwachten dan maar eens bellen na halve week, "oja meneer stuur eens een simulatie door van de wagen"
dus per mail ongenoegen geuit en een offerte doorgestuurd, en nu weer niets meer

ik ken mijn exacte datum verzekeringscontract bijna vol jaar. was voor prijs te drukken mag wel denk ik

nu hoor ik hem helemaal niet meer, nog mail gestuurd, weer niets.

zijn er plichten langs zijne kant? wat moet hij doen voor mij? ik hang vast aan ba wagen bij hem aan te hoge prijs jaarcontact wettelijk stilzwijgend verlengt. ik ben verplicht bij hem te blijven, moet hij mij niet de einddatum geven als ik die per mail vraag, en moet hij mij geen offerte geven?
Kan moeilijk bij hem inschrijven en hopen op redelijke prijs.

als ik hem meerdere malen vraag voor offerte en hij antwoord niet, moet ik dan bij hem nieuwe LV verzekeren tegen de prijs die hij niet meedeelt????

of is een lichte vrachtverzekering iets totaal anders dan een wagenverzekering zodanig ik wagenverzekering kan schorsen en ergens anders Lichte Vracht kan verzekeren (wagen gaat weg) Heb wel GEEN BTW nr

als dit niet kan andere manier bv Lichte vracht ergens goedkoper laten verzekeren met nieuwe platen, en na twee weken oude platen binnensturen en bewijs binnengeleverde platen naar makelaar opsturen en polis laten schorsen? is dit onwettelijk?

gaat trouwens om een X makelaar

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#2 , 09 feb 2017 22:02

Bij mij weten is uw polis voor wagen X met nplt Y.
Waar u Lv Z met nieuwe nummerplaat A onderbrengt is uw zaak.
Polis XY stopt als u die wagen niet meer hebt.
U kan die LV ook al aankopen en ergens anders verzekeren (op een andere naam vb) en dan pas de andere wagen verkopen.

evenraadvragen
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 feb 2017 22:24

ik dacht dat BA- polis x met nplt y een jaarcontract was, en als ik die wagen verkoop ik verplicht volgende BA bij hen te nemen en eventueel omniumgedeelt al te nemen was bij nieuwe verzekeraar. dit voor geval ik nplt y behouw.

U vermoed of bent redelijk zeker LV met ander nplt inschrijven en verzekeren bij ander mag, en hierna 1ste nrpl binnenstuur en polis schors er niets onwettelijks doe langs mijne kant. ben alleenstaande op ander naam verzekeren is moeilijk

bedankt alvast voor u vlotte reactie

Reclame

linden
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 feb 2017 13:29

Andere wagen aankopen en laten inschrijven en verzekeren waar en bij wie U wenst

Eenmaal ingeschreven en verzekerd, Uw 1e plaat binnensturen of afgeven op DIV antenne en verzekering stopzetten bij makelaar

U ontvangt attest binnensturen plaat en zend copy naar makelaar

Na verloop van tijd zal U restand premie terug ontvangen via verzekeringsmaatschappij

evenraadvragen
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 10 feb 2017 15:51

oke mag slotje op
bedankt aan allen

Sirkii
Berichten: 5410

#6 , 10 feb 2017 20:57

Uw nieuwe verzekeraar zal wel alleen je goede BM overnemen met een attest van je vorige verzekeraar en zo n attest krijg je maar bij opzegging verzekering op vervaldag. Niet bij "opzeg" door insturen nummerplaat.

t Is ook geen oplossing om van een hoge BM af te geraken want in de vragenlijst moet je je vorige ongevallen etc declareren. Weet dat de gevolgen van foutieve declaraties groot kunnen zijn.

Best verzekeren bij je huidige maatschappij en (minstens 3 maand voor vervaldag) opzeggen.

Terug naar “Algemeen”