meldingsplicht veroordeling autoverzekering

Milan By Nata
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

meldingsplicht veroordeling autoverzekering

#1 , 28 dec 2016 11:25

Beste,

in 2013 ben ik in dronken toestand de wagen ingekropen. Ik ben nadien met de wagen tegen een paaltje gebotst alvorens terug huiswaarts te keren.
Omdat er getuigen waren is hier daags nadien een pv van opgesteld waarin ik eerlijk gezegd heb dat ik uiterst dronken was. In 2014 ben ik dan terecht veroordeeld geweest (voertuig in de hand houden, voorzienbare hindernis, lichaamsgeschiktheid bestuurder, vluchtmisdrijf zonder gekwetsten, dronken sturen of in soortgelijke staat). Dit eenmalige feit heeft mijn leven in de positieve zin veranderd al blijft het een uiterst beschamende kwestie.

Ik heb alle kosten op mij genomen en de verzekering is dus nooit betrokken geweest. Ik ga ervan uit dat ze het hele voorval niet kennen. En daar wringt zo'n beetje het schoentje, ik heb er nooit bij stilgestaan tot recentelijk (omdat ik mogelijk naar een goedkopere verzekeringnemer wil wisselen). Heb ik meldingsplicht naar mijn huidige verzekeraar toe?

Ik ben geneigd om bij een nieuwe verzekeraar gewoon open kaart te spelen en zit hier flink mee verveeld. Alle advies is welkom.

Dank.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#2 , 28 dec 2016 12:30

Staat enkel op uw strafblad (politie-((gemeente)) en gerecht).
Als de verzekering het strafblad niet vraagt weten ze het niet maar ze kunnen het wel vragen... bent u al veroordeeld geweest voor...en dan legt u een valse verklaring af die u ook tekent.

Milan By Nata
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 dec 2016 11:37

Beste Franciscus,

dank voor het snelle en duidelijke antwoord.

Fijne wensen nog!

Reclame

Terug naar “Algemeen”