weigering betaling hospitalisatieverzekering

linneke123
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

weigering betaling hospitalisatieverzekering

#1 , 26 dec 2016 15:01

Goede middag,
Na een ongeval ben ik coma binnengebracht in het ziekenhuis. Bij ontslag kreeg ik een verslag mee waar instaat dat er "toxicologie screening was enkel positief voor zolpidem - controle bloednames tonen geen bijzonderheden". ik neem één zolpidem per dag, voorgeschreven door mijn huisarts. Op basis van dit verslag weigert de hospitalisatieverzekering uitbetaling. Na weken schrijven naar het ziekenhuis heb ik eindelijk de uitslag ontvangen van de urinetest, doorgestuurd aan mijn huisarts, en ALLE waarden zijn "CUTOFF" wat volgens mijn huisarts wil zeggen dat er gaan abnormale waarden zijn. Ik stuur dit attest door en toch blijft de arts van de verzekering bij zijn standpunt. Wat kan ik nu doen tegen die verzekering, ze weigeren te betalen en blijven bij hun beslissing. Graag uw mening.
Bedankt !

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 26 dec 2016 15:14

Dat klopt. Na inname van Zolpidem (aanbevolen dosis) mag u niet met de auto rijden.
Dat heeft niets met een overdosis te maken.
Die gaan u niet betalen...
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 dec 2016 15:21

Staat nochtans op de bijsluiter !!

Zolpidem EG heeft grote invloed op de rijvaardigheid en op het vermogen om machines te bedienen,
zoals slapend autorijden.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3793

#4 , 26 dec 2016 15:26

@asperger en @denlowie: Waar exact staat er geschreven dat TS met de auto aan het rijden was?

linneke123
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#5 , 26 dec 2016 15:32

ik reed met de wagen

linneke123
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#6 , 26 dec 2016 15:34

nam de medicatie rond 23h en het ongeval gebeurde de dag erop om 17h
Ik hoop dat elke arts zijn patiënt hier over goed inlicht dan...

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#7 , 26 dec 2016 15:58

@asperger en @denlowie: Waar exact staat er geschreven dat TS met de auto aan het rijden was?
Nergens, maar wij hebben een kristallen bol en een onmetelijk groot buikgevoel.....
(spelen af en toe ook poker).
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Blaatpraat
Berichten: 3793

#8 , 26 dec 2016 16:18

@asperger en @denlowie: Waar exact staat er geschreven dat TS met de auto aan het rijden was?
Nergens, maar wij hebben een kristallen bol en een onmetelijk groot buikgevoel.....
(spelen af en toe ook poker).
In dit geval klopt het inderdaad dus, maar als voetganger kun je ook onder een wagen belanden.

Maar goed, ontopic:
Na het innemen van zolpidem mag je 8 uur niet met de wagen rijden.
Dus mijn inziens kan dit de TS al niet ten laste gelegd worden...

Tenzij de verzekering de fabrikant wilt tegen spreken, die zich vaak al genoeg indekt met een hele uitgebreide bijsluiter, heeft TS in deze dus wel een poot om op te staan.
Tenzij de hospitalisatieverzekering uitsluit dat je ooit geneesmiddelen zou nemen natuurlijk...

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#9 , 26 dec 2016 16:23

Dat zal afhangen van de dosis die ze hebben getraceerd in het bloed.
En in deze context komt het begrip "overdosis" helemaal niet ter sprake.
En inderdaad, veel zal ook afhangen van wat er in de polis staat over het innemen van bepaalde produkten.

TS zou hier de juiste bewoordingen van de verzekeringsdokter moeten plaatsen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Van Camp
Berichten: 209
Juridisch actief: Nee

#10 , 26 dec 2016 18:16

nam de medicatie rond 23h en het ongeval gebeurde de dag erop om 17h
Ik hoop dat elke arts zijn patiënt hier over goed inlicht dan...
Beste,

Een zorgverlener, die dergelijke geneesmiddelen voorschrijft, kan aansprakelijk worden gesteld wanneer de patiënt een verkeersongeval veroorzaakt indien hij nagelaten heeft de patiënt te informeren dat hij niet met de wagen mag rijden.

Mvg,

Van Camp

linneke123
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#11 , 26 dec 2016 18:34

De bewoording van de weigering : "de weigering is gebaseerd op het hospitaltiesatieverslag. De resultaten van het labo die u ons nu bezorgt dateren van na de opname en zijn bijgevolg niet relevant voor de eventuele acceptatie van het dossier"
De resultaten van het labo dateren wel degelijk van de datum van het ongeval, de dossierbeheerder heeft een foute datum van het verslag genomen, daar heb ik hem al op gewezen. Mijn huisarts wil dan ook bevestigen dat het urinemonster wel degelijk is van de dag van het ongeval, maar die willen ze blijkbaar niet contacteren....

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#12 , 26 dec 2016 18:37

Vraag bevestiging van de datum bij het labo dat de analyse heeft gedaan.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Blaatpraat
Berichten: 3793

#13 , 27 dec 2016 09:17

Heb je een familiale verzekering met rechtsbijstand?

linneke123
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#14 , 02 feb 2017 19:53

Een update : ik heb eindelijk de bevestiging gekregen dat ze de kosten gaan betalen. De aanhouder wint ;-)
Ik heb gevraagd op welk artikel ze zich beroepen om de betaling te weigeren, 2 maal toe geen antwoord op mijn vraag. Een derde keer nog eens gevraagd en in gebreke gesteld indien ze niet betalen. Heb in totaal toch een 7-tal brieven geschreven, na de laatste heb ik een vriendelijke brief teruggekregen dat ze het dossier nog eens hebben onderzocht en overgaan tot betaling.

Terug naar “Algemeen”