Geen contract ondertekend, nu toch rekeningen en nu advocaat.

Sianna
Topic Starter
Berichten: 156

Geen contract ondertekend, nu toch rekeningen en nu advocaat.

#1 , 02 dec 2016 09:12

Hallo,

Hopelijk kunnen jullie duidelijkheid brengen...

Februari 2016 was mijn vriend zijn opzegperiode door. In eerste instantie hebben wij er niet aan gedacht om de hospitalisatieverzekering aangepast over te nemen. Zijn werkgever is dit toen ook vergeten.
Begin maart 2016 valt het kwartje bij mij. Ik bel de ex werkgever op, die mij zegt de papieren te zullen opsturen. Ik bel eveneens onze makelaar op, met de vraag om onze OUDE hospitalisatieverzekeringspolis terug te activeren. (+- 250 euro franchise). Zij meldt mij dat zij het nodige zal doen.
Na VEEL heen en weer gebel, waarna er nog altijd niets in orde raakt en wij aan de makelaar melden dat wij graag de oude polis, met franchise, terug willen opgestart zien, valt de dochter ziek. Natuurlijk: opname in het ziekenhuis voor een kleine 5 dagen. Wij sturen alle ziekenhuispapieren door naar de makelaar, die, opnieuw, zegt het nodige te zullen doen.
Eind juli 2016 zitten er papieren in de bus, voor de overname van de hospitalisatie van het werk zonder franchise en vier keer zo duur. Toen konden wij dat eenvoudigweg niet betalen.
Er wordt opnieuw gebeld met de makelaar, gezegd dat wij de oude terugwillen, met franchise, en het contract van de verzekering wordt niet ondertekend, noch de rekening betaald. Ik veronderstel, als ik een contract niet teken, dat ik er ook geen heb, nietwaar?
De rekeningen blijven komen, makelaar vraagt om verzekeringsfirma niet te contacteren maar via haar te werken en dat ze er nog altijd mee bezig is.
Ondertussen zijn we december 2016 en zat er een brief van de advocaat in de bus: Gelieve zo snel mogelijk te betalen want anders... *zucht*

Nu hangt het allemaal een beetje mijn voeten uit. Makelaar vertrouw ik sinds dit voorvalletje niet meer. Ik ga rechtstreeks contact opnemen met verzekering en advocaat. Het eerste wat ik zou willen doen, is dat getekend contract opvragen ahv welke zij facturen sturen. 100% zeker dat er niets getekend is door ons.

Probleem: ik zit met dat ziekenhuisbezoek van de dochter. Ik wil de verzekering dat bedrag zonder problemen terugbetalen. Maar: is dat onbewust een aanvaarding van het contract geweest?
Probleem 2: ik heb nog altijd niet de hospitalisatie die ik wou. Sturen ze mij die papieren op, dan zal ik zonder problemen tekenen en dezelfde dag nog betalen.
Probleem 3: alles is mondeling gebeurt via tel, dus niets via mail...

Ik kàn de rekening van de advocaat betalen - de gerechtskosten, daar heb ik mijn twijfels over - maar dit is een beetje te gek aan het worden in mijn ogen. Moet ik die rekening betalen, ook al hebben we geen contract ondertekend? Of kan ik naar de advocaat terugsturen dat we geen contract hebben want dat dit niet is wat wij gevraagd hadden en dat wij bijgevolg ook neits ondertekend hebben?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 02 dec 2016 11:05

Begin er al eens mee de verzekering te contacteren. Ik hen zo'n vermoeden dat uw makelaar geknungeld heeft.

Sianna
Topic Starter
Berichten: 156

#3 , 02 dec 2016 11:26

Dat mijn makelaar geklungeld heeft, dat staat buiten kijf. Dat ik haar de situatie niet meer ga laten rechttrekken, maar het zelf ga doen, dat staat ook buiten kijf :D
Maar voor ik de verzekering contacteer, wil ik graag weten waar ik juridisch voor sta... :)

Reclame

Didymus
Berichten: 2061

#4 , 02 dec 2016 12:16

Het is volgens mij vrij simpel: het louter aanvragen van een polis houdt geen verbintenis in. U hebt het recht alle voorwaarden te kennen alvorens te tekenen en de polis te laten ingaan. Verzekeringen durven nogal eens voortvarend te werk gaan, maar u kan de verzekeringsmaatschappij gewoon vragen de overeenkomst te bewijzen. Normaal gezien binden ze dan wel vlug in.
"sowieso" schrijf je zo.

Sianna
Topic Starter
Berichten: 156

#5 , 02 dec 2016 12:22

Dindymus: dat was dus ook mijn idee, maar ik wou gewoon even zeker zijn. Dank je!

Terug naar “Algemeen”