werfsignalisatiebord op auto gevallen

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

Re: werfsignalisatiebord op auto gevallen

#31 , 19 mar 2017 17:57

In situatie (2) volgt normaal ook schadevergoeding. Maar mogelijk niet een volledige schadevergoeding.
Ik denk dat we TS in ieder geval de raad moeten geven om niet op te geven.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#32 , 19 mar 2017 18:09

In situatie (2) volgt normaal ook schadevergoeding. Maar mogelijk niet een volledige schadevergoeding.
Ik denk dat we TS in ieder geval de raad moeten geven om niet op te geven.
Absoluut mee eens. Op dit moment is er spierballengerol vanwege de tegenpartij. Dat is niet proper.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

stephan1982
Topic Starter
Berichten: 77

#33 , 20 apr 2017 12:14

Dag Iedereen,

bij deze wens ik een update te doen aan mijn verhaal.
Na aandringen van mijn kant heeft mijn verzekeraar de tegenpartij gecontacteerd met het bericht dat de tegenpartij wel degelijk verantwoordelijk was voor de schade (volgens artikel 1381 van het burgerlijk wetboek).
De tegenpartij bevestigde het ontvangst hiervan en ging dit bekijken.

So far so good zou ik zeggen, maar dit laatste bericht is nu weer meer dan een maand geleden en nog geen definitieve reactie werd ontvangen...

Ik had voorheen al eens aan mijn verzekeraar gevraagd waarom ikzelf steeds binnen 14 dagen moest reageren en de tegenpartij niet.
Dit zou 'normaal' zijn, nog straffer zelfs, de tegenpartij mag hier lang over 'nadenken'. Het dossier zou weliswaar nooit vervallen.

De vraag die ik stelde en waarvan ik het antwoord nog steeds vreemd vind is dat er geen einddatum wordt gesteld waarbinnen een beslissing dient genomen te worden....?

Het dossier kan steeds geopend blijven, maar als ik het goed begrijp heeft de tegenpartij het recht om, pakweg binnen 10 of 20 jaar, hier een gevolg aan te geven?

Ik ben geen ongeduldig persoon, maar voor zulke kleine dossiers vind ik het wel raar dat dit eeuwig zou kunnen duren....

alvast bedankt voor eventuele reacties.
mvg

Reclame

Didymus
Berichten: 2061

#34 , 20 apr 2017 13:31

Daarvoor is een rechtsbijstandsverzekering zo nuttig. Als de tegenpartij niet beweegt kan de rechtsbijstand altijd (dreigen met) dagvaarden.
"sowieso" schrijf je zo.

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#35 , 20 apr 2017 13:42

Buitencontractuele aansprakelijkheid verjaart 5 jaar na vaststelling van het schadeverwekkend feit (en uiterlijk 20 jaar nadat het feit zich heeft voorgedaan).

Asperger heeft in reactie #13 al correct vermeld wat je nu te doen staat.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

stephan1982
Topic Starter
Berichten: 77

#36 , 20 apr 2017 16:18

Bedankt voor de reacties.
Graag zou ik hiermee verder willen gaan indien nodig.
Even concreet: stap ik dan gewoon naar het dichtstbijzijnde politiebureau om een dagvaarding aan te vragen? en daar mijn polisnummer e.d. meedelen?
Of hoe begin ik hier best aan?


mvg

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#37 , 20 apr 2017 16:27

Bedankt voor de reacties.
Graag zou ik hiermee verder willen gaan indien nodig.
Even concreet: stap ik dan gewoon naar het dichtstbijzijnde politiebureau om een dagvaarding aan te vragen? en daar mijn polisnummer e.d. meedelen?
Of hoe begin ik hier best aan?


mvg
Dat zei ik reeds vanaf het begin: om ze in beweging te krijgen moet je wat peper op hun staartje strooien door ze te dagvaarden.
Dagvaarden doet men niet bij de politie, maar bij de Rechtbank.

Herlees #13!
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

stephan1982
Topic Starter
Berichten: 77

#38 , 20 apr 2017 18:38

ok, heb het herlezen. Bedankt.

Mijn rechtsverzekeraar is dan in dit geval bureau Providis (= bureau van AG Insurance dat zich bezighoud met burgerlijke aansprakelijkheid)

(ik heb geen aparte rechtsbijstandsverzekering, enkel een gewone basisverzekering)

Nadat ik hun meedeel dat ik over wil gaan tot dagvaarding (bvb telefonisch of per mail) richt ik mij tot de dichtstbijzijnde rechtbank om de dagvaarding aan te vragen (met vermelding van mijn polisnummer?) ?

De aanvraag bij de rechtbank, hoe begin ik daaraan? telefonisch contacteren of....

mvg

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#39 , 20 apr 2017 19:07

ok, heb het herlezen. Bedankt.

Mijn rechtsverzekeraar is dan in dit geval bureau Providis (= bureau van AG Insurance dat zich bezighoud met burgerlijke aansprakelijkheid)

(ik heb geen aparte rechtsbijstandsverzekering, enkel een gewone basisverzekering)

Nadat ik hun meedeel dat ik over wil gaan tot dagvaarding (bvb telefonisch of per mail) richt ik mij tot de dichtstbijzijnde rechtbank om de dagvaarding aan te vragen (met vermelding van mijn polisnummer?) ?

De aanvraag bij de rechtbank, hoe begin ik daaraan? telefonisch contacteren of....

mvg
Neen, uw verzekering moet u een advocaat toewijzen en die doet dat alles.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#40 , 20 apr 2017 19:22

U kan zelf een advocaat kiezen. Bij een rechtsbijstandsverzekering heeft men vrije keuze van advocaat.

stephan1982
Topic Starter
Berichten: 77

#41 , 20 apr 2017 20:08

Dus ik bel dan best gewoon naar mijn verzekering en vraag hen of zij de tegenpartij willen dagvaarden. ...?
Maar ik had net de indruk dat het mijn verzekeraar (Providis) was die meent dat we enkel kunnen afwachten .... zonder dagvaarding althans...

Franciscus
Berichten: 38583

#42 , 20 apr 2017 21:02

Ipv te bellen op zijn minst een mail. Dan staat er al iets op virtueel papier.
Vermoedelijk ook best vragen een dossier te openen en u het nr mee te delen.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#43 , 20 apr 2017 21:26

Dus ik bel dan best gewoon naar mijn verzekering en vraag hen of zij de tegenpartij willen dagvaarden. ...?
Maar ik had net de indruk dat het mijn verzekeraar (Providis) was die meent dat we enkel kunnen afwachten .... zonder dagvaarding althans...
Neen. U moet een advocaat nemen, die betaald wordt door uw rechtsverzekeraar, en hij zal namens uzelf dagvaarden.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#44 , 20 apr 2017 21:55

Dus ik bel dan best gewoon naar mijn verzekering en vraag hen of zij de tegenpartij willen dagvaarden. ...?
Maar ik had net de indruk dat het mijn verzekeraar (Providis) was die meent dat we enkel kunnen afwachten .... zonder dagvaarding althans...
Neen. U moet een advocaat nemen, die betaald wordt door uw rechtsverzekeraar, en hij zal namens uzelf dagvaarden.
Ook zonder omnium en zonder rechtsbijstand?
TS heeft namelijk zelf geen schade veroorzaakt voor zover ik weet.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#45 , 20 apr 2017 21:57

Dus ik bel dan best gewoon naar mijn verzekering en vraag hen of zij de tegenpartij willen dagvaarden. ...?
Maar ik had net de indruk dat het mijn verzekeraar (Providis) was die meent dat we enkel kunnen afwachten .... zonder dagvaarding althans...
Neen. U moet een advocaat nemen, die betaald wordt door uw rechtsverzekeraar, en hij zal namens uzelf dagvaarden.
Ook zonder omnium en zonder rechtsbijstand?
TS heeft namelijk zelf geen schade veroorzaakt voor zover ik weet.
Ik had begrepen van wel want:
"Mijn rechtsverzekeraar is dan in dit geval bureau Providis"
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Algemeen”