Autoverzekering door KBC opgezegd en vervolgens die auto toch weer door hen verzekerd - consequenties?

Ongewoon11
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Autoverzekering door KBC opgezegd en vervolgens die auto toch weer door hen verzekerd - consequenties?

#1 , 03 nov 2016 12:20

Beste,
Ik heb ruim een jaar geleden een maandelijkse betaling te laat uitgevoerd maar leefde in de veronderstelling dat dat vervolgens geregeld was.
En ja: ik schaam mij daarvoor.
Tot ik plots een klein jaar geleden een bericht kreeg van de verzekeraar - bank en verzekeraar die ik hier geregeld in ander berichten tegenkom - dat mijn verzekering effectief wás opgezegd. Ik werd misselijk bij de gedachte dat ik al enkel dagen met een niet verzekerd voertuig reed!
Ik ben meteen naar de bank gegaan om tekst en uitleg.
Nu had ik dus wel degelijk betaald volgens hen maar dat werd beschouwd als de betalingen volgend op de laattijdige dus...3 maanden te laat betaald!
Waarom ik dan geen aangetekend schrijven had gekregen?
Dat moesten ze ven nakijken.
En waarom niet even gebeld (wij wonen in een kleien gemeenschap waar iedereen iedereen kent); ik werd anders toch voor elk wissewasje gebeld?
Ach, ik stond in het systeem als 'mag niet gebeld worden'.
Begrijpe wie het kan.
Maar kom, enige coulance van de bank en mijn voertuig werd opnieuw verzekerd.
Ik moest enkel nu de premie per jaar betalen.

Maar nu hebben wij nog een auto gekocht en daar kunnen we bij het 'merk' aan interessante voorwaarden een verzekering afsluiten.
Echter... 'Werd een verzekering in de laatste 5 jaar geweigerd, nietig verklaard of opgezegd door een maatschappij?'
Ja dus.
En nu vraag ik mij af wat hier de consequenties van zijn?
Gaat die maatschappij mijn man, want die polissen staan op zijn naam, die verzekering weigeren?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3791

#2 , 03 nov 2016 13:00

Iets zegt mij dat u niet volledig bent in uw verhaal.
Je verzekeraar zal je polis niet opzeggen als je 1x een premie te laat betaald hebt.
http://ondernemingsdatabank.indicator.b ... /74/search

Om te antwoorden op de vraag zelf:
Dat kan, ze kiezen zelf of ze dit doen.
Ze kunnen ook kiezen om een extreem hoge premie aan te rekenen waardoor je juist geen klant zou willen worden bij hun.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 nov 2016 13:04

Heb je voor die andere wagen effectief een nieuwe verzekering gekregen, of is die oude verzekering "heropgestart" om het zo te zeggen? Kijk eens op de papieren van de oude en de nieuwe verzekering. Als hier hetzelfde polisnummer op terug te vinden is, gaat het niet om een nieuwe verzekering, en kan je rustig "neen" antwoorden op die vraag.

Wat de gevolgen zijn van "ja" te antwoorden, kunnen we niet echt inschatten, natuurlijk. Je kan er eventueel bij zetten: "verzekering tijdelijk opgezegd door de maatschappij wegens communicatiefout omtrent betaling, maar onmiddelijk terug geopend nadat dit uitgeklaard is." Kans is groot dat dit dan geen gevolg heeft voor het toestaan van de verzekering...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Algemeen”