Schade aan appartement door buurvrouw

TiBasco
Topic Starter
Berichten: 17

Schade aan appartement door buurvrouw

#1 , 23 sep 2016 10:27

Hallo,

Gisterenavond heeft mijn buurvrouw (die ik goed ken), bij me thuis mijn vensterraam verkeerd geopend (van kiep naar open doen) waardoor het venster maar aan één scharnier hing. bijgevolg is het vensterraam uit de scharnieren gebroken en op het bed gevallen. Godzijdank geen gewonden (dat ding weegt loodzwaar), maar de schade is wel aanzienlijk aan het raam en de scharnieren.

Zij heeft een familiale verzekering en gaat deze nu aanspreken. Gaan zij dit dekken? Zoja, mag ik mijn venster reeds laten herstellen in afwachting? Kan toch moeilijk enkele weken zonder vensterraam zitten? Moet ik een bestek laten maken of gaan zij dit doen? Gaat de verzekering mij contacteren?

Kan iemand me de te volgen stappen uitleggen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4624
Locatie: Diest

#2 , 23 sep 2016 19:50

Waarom opent uw buurvrouw uw ruit? Wat kwam zij doen in uw huis? Vraag is of zij als derde kan beschouwd worden, dan wel of zij in uw opdracht handelde. In dat laatste geval zal de familiale niet tussenkomen. Als u denkt van wel dient u de schade te melden aan uw woningverzekering die de verzekeraar van tegenpartij zal contacteren. In voorkomend geval zal uw verzekering ook een expertise doen of toelating geven mits voldoende foto's
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Algemeen”