schade-expert verzekering

lekman
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

schade-expert verzekering

#1 , 14 sep 2016 21:03

Ik heb een schadegeval in mijn woning.
De verzekering stuurt nu iemand die bij hen in dienst is om de schade te bekijken en de vergoeding vast te stellen.

Maar dat is toch geen neutraal persoon?
Moeten ze geen onafhankelijke expert daartoe opdracht geven, zoals dat gebeurt bij schade aan een auto?

Hoe best aanpakken, ik vrees dat ze me zo weinig mogelijk zullen betalen...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
katwezel
Berichten: 375

#2 , 14 sep 2016 21:26

Waarschijnlijk heb je het verkeerd begrepen , meestal stuurt de verzekering een onafhankelijke expert die ,,betaald,, wordt door hun , dat is wel een verschil , dus in opdracht van xxx

lekman
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 sep 2016 21:50

Waarschijnlijk heb je het verkeerd begrepen , meestal stuurt de verzekering een onafhankelijke expert die ,,betaald,, wordt door hun , dat is wel een verschil , dus in opdracht van xxx
Neen in dit geval niet. Het is een persoon die in dienstverband werkt (bediendencontract-schaderegelaar) bij die verzekering.
Dus NIET iemand van een schadeexpertisebureau. Anders zou ik de vraag niet gesteld hebben!

Maar die is toch niet neutraal?

Reclame

katwezel
Berichten: 375

#4 , 15 sep 2016 07:38

Moest het zo zijn dan kan je altijd een tegenexpert ( die je zelf betaald ) aanduiden , dit gebeurt wel meer , de expert van de verzekering werkt volgens de voorwaarden in je contract , zeker nalezen wat je mogelijkheden zijn

Terug naar “Algemeen”