Mijn rechtsbijstandverzekering

Tope
Topic Starter
Berichten: 916

Mijn rechtsbijstandverzekering

#1 , 13 sep 2016 20:39

Op 6/11/2015 sloot ik een dure rechtsbijstandverzekering af.

Lang na de wachtperiode van 3 maanden, liet ik een dossier openen.

Nu laat de verzekeringsmaatschappij mij het volgende weten:

"Overeenkomstig artikel 3.2 van onze algemene voorwaarden is onze bijstand dan ook slechts verworven voor de schadegevallen die hun oorsprong vinden na de aanvangsdatum van de verzekerde waarborgen.

Uit de informatie van verzekerde blijkt dat de geschillen met de heer X reeds zijn ontstaan voor de inwerkingtreding van de polis van onze verzekerde.

Ingevolge hiervan betreft onderhavig dossier helaas een niet gedekt dossier waarvoor wij geen tussenkomst kunnen verlenen.

Wij zijn wel bereid om onze verzekerde verder te helpen in het kader van ons Prof concept doch zoals u weet is onze tussenkomst in Prof beperkt tot het verzenden van 1 ingebrekestelling aan tegenpartij en kunnen wij geen externe kosten ten laste nemen."

Uiteraard heb ik begrip voor het feit dat de verzekeringsmaatschappij er alles aan doet om zo weinig mogelijk kosten te moeten maken.

Alleen vraag ik mij af hoe ik nu verder moet.

De tegenpartij is iemand waarmee verzoening onmogelijk is, dixit ook de vrederechter voor wie wij op zijn uitnodiging al een paar keer zijn moeten verschijnen.

Daar hij altijd wel iets vindt om aan zijn verantwoordelijkheid te ontsnappen, zal hij mij quasi zeker voor het gerecht dagen.

Zal mijn dure rechtsbijstandverzekering mij dan een advocaat geven?

Met dank aan iemand die mij een beetje kan geruststellen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 13 sep 2016 21:24

"Overeenkomstig artikel 3.2 van onze algemene voorwaarden is onze bijstand dan ook slechts verworven voor de schadegevallen die hun oorsprong vinden na de aanvangsdatum van de verzekerde waarborgen. "

Als dat effectief zo in uw contract staat dan hebben ze gelijk.
Tenzij uw probleem eerst ontstaan is drie maanden na het afsluiten van het contract.
Zoniet gaan ze uw advocaat niet betalen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

polk
Berichten: 437

#3 , 13 sep 2016 21:29

Uiteraard heb ik begrip voor het feit dat de verzekeringsmaatschappij er alles aan doet om zo weinig mogelijk kosten te moeten maken.
Uw maatschappij leeft gewoon het contract na dat u met haar heeft... Nogal wiedes dat je voor een lopend conflict niet vlug een verzekering kan afsluiten om dan te hopen dat je jouw advocaat niet hoeft te betalen.

Reclame

basejumper
Berichten: 4631
Locatie: Diest

#4 , 16 sep 2016 23:52

antwoord is duidelijk en terecht. Verzekeringen komen nooit tussen voor al lopende geschillen. Net zomin je een brandverzekering kan nemen als je huis al in brand staat...
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Algemeen”