weigering familiale

Qbek
Topic Starter
Berichten: 257

weigering familiale

#1 , 05 sep 2016 14:48

Even een korte uitleg wat er gebeurde een 3 tal maand geleden.

Voor de communie van mijn jongste zoon beslissen we een tent op te zetten in de tuin voor een feestje voor familie en vrienden.
Echter ik moet werken dus beslist mijn vader om de tent eigenhandig te plaatsen.Mijn vrouw doet de keuken in orde en de wagen uitladen.De andere kinderen doen de versiering.
De tent word geplaatst zonder problemen.Terwijl mijn oudste zoon de ballonnen ophangt binnen in de tent verstevigd mijn vader de tent langs de buitenkant.Echter het eerste bandje die hij wil vastzetten in de grond "trekt" hij te strak aan waardoor de bovenste bevestiging van de tent loskomt en daardoor (langs 1 zijde)in elkaar valt .Mijn wagen staat naast de tent om uit te laden en is beschadigt aan de voorruit.Aan de tent is er 1 zijde gescheurd en er zijn pilaren gebroken.Dus op zich valt de schade wel mee.
Voor het eerst in 62 jaar doet mijn vader beroep op zijn familiale verzekering....
Er worden foto's genomen en kleine beschrijvingen doorgegeven aan iedere verzekering voor de dekking.
Echter,een paar dagen later word er aangebeld bij mijn vader met aan de deur een "onderzoeker" van zijn verzekering.
Zij is niet akkoord met het voorval en geeft dit ook door aan de verzekering.Kort daarna krijgt mijn vader een bevestiging van de verzekering dat zij niet akkoord gaan en word hij op de kop toe nog geschrapt van zijn verzekering ook.

Kan dit zomaar?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
advo-immo
Berichten: 73
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 05 sep 2016 15:03

Werd er een reden opgegeven?
PLEZIER OP KOP

basejumper
Berichten: 4625
Locatie: Diest

#3 , 05 sep 2016 17:16

Vraag is hier of uw vader wel aansprakelijk is. Het gaat om uw tent (of door u gehuurde tent) in uw tuin voor een feestje dat u organiseert.
Uw vader lijkt me hier enkel de rol op te nemen van onbezoldigd occasioneel helper die op uw vraag mee helpt. Die wordt niet beschouwd als een aansprakelijke derde. Uw familiale zal wel dekking voorzien als uw vader door dat gebeuren schade aanrichtte aan de auto van de buren.
Maar als iemand onbezoldigd helpt in uw privé activiteiten dan staat die theoretisch "onder uw controle" en kan u nooit eigen schade vorderen van iemand die onder uw controle stond.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

artemis
Berichten: 3294

#4 , 05 sep 2016 19:45

Waarom de verzekering van vader hem daarom schrapt is me wel een raadsel.

bosprocureur
Berichten: 6856

#5 , 05 sep 2016 20:27

Ik denk gewoon omdat ze het zaakje niet meer vertrouwen.
Dat rapport van die onderzoeker, dat zou ik wel eens willen zien....

Qbek
Topic Starter
Berichten: 257

#6 , 06 sep 2016 07:53

Omdat mijn vader de schade had veroorzaakt werd zijn verzekering aangesproken.
De onderzoekster kon niet vatten dat er nog ballonnen hingen aan de ijzeren staven na afbraak van de tent.
Zoals dus eerder gezegd heeft mijn oudste zoon de tent versiert VOOR mijn vader de buitenkant wilde verstevigen.
Voor de schrapping van de verzekering staat er geen uitleg.

Terug naar “Algemeen”