Ethias: autoschade

FemkeR
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Ethias: autoschade

#1 , 13 jun 2016 18:56

Beste mensen,

1 juni 2015 werd er opzettelijk schade aangebracht aan mijn auto door een derde.
Politie is langs geweest, heeft een verslag opgemaakt en heeft 2 blutsen vastgesteld.
De tegenpartij heeft bij ondervraging haar schuld toegegeven.

Ik was op dat moment verzekerd bij Ethias. Nu 1 jaar later, is deze zaak echter nog steeds niet opgelost en begint mijn geduld op te geraken.
Uit verschillende zaken blijkt dat ze me gewoon aan het lijntje houden. Ik krijg altijd als antwoord: 'U moet nog even geduld hebben', of 'We lossen het zo snel mogelijk op.' of 'Had u niet gebeld dat we de deurwaarder niet moesten langs sturen?' Waarop ze zichzelf dan luidop afvragen 'Of zou dit de tegenpartij geweest zijn?' -_-

Vandaag krijg ik telefoon, na 1 jaar, dat ik morgenvroeg mijn auto bij de garage moet doen voor expertise!
Jammer, want mijn auto is al verkocht ondertussen.
Is dit normaal, dat er na 1 jaar nog een expertise kan geëist worden? Is het niet logisch dat je schade aan uw auto laat repareren op korte termijn en niet na een jaar?

Toen ik belde naar Ethias om te vragen wat hier de bedoeling van was, konden ze me enkel melden dat de tegenpartij dit geëist had.

Kan de tegenpartij dit nu nog eisen? Na een jaar?
Ik snap niet waarom ze me zo aan het lijntje houden, aangezien de tegenpartij haar schuld bekend heeft, alsook de politie heeft de blutsen vastgesteld én ik heb op 16 juni 2015 een schadebestek laten opmaken in de garage.

Enige tips/hulp zou welkom zijn :)

Danku!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 13 jun 2016 19:04

Rarara...
Is de tegenpartij ook verzekerd bij Ethias???
Ik heb zeer slechte ervaringen gehad met dat rode vlaggeschip.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

FemkeR
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 jun 2016 19:12

Dat hebben ze me eerlijk gezegd nog niet doorgegeven, maar ik vermoed van niet, aangezien de tegenpartij niet reageerde op brieven van Ethias.
En moest het toch zo zijn, mag dit toch nog steeds niet voor een probleem zorgen?

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 13 jun 2016 20:11

Neen dat zou in geen van beide gevallen mogen.
Maar deze verzekeringsmaatschappij maakt niet graag kosten.
Vroeger was ze ok. Nu een ramp.
Indien men niet sterk op zijn poten staat ben je bij hen gezien.
Eigenlijk mag het niet vermeld worden op het forum maar er is werkelijk iets aan de hand
met die maatschappij de laatste jaren.
Ze proberen steeds op alles te besparen en zich te onttrekken Zij die niet mondig zijn, zijn de pineut.
De mondigen krijgen uiteindelijk wel gelijk, na veel moeite...
Amerikaanse toestanden daar.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Tope
Berichten: 916

#5 , 13 jun 2016 21:34

Off topic, dat vind ik ook en daarom ga ik veranderen van verzekeraar.
Ik heb bij mijn weten nooit beroep moeten doen op mijn woningverzekering, maar de laatste vijf jaar had ik wel enkele kleine schadegevallen (voor ongeveer € 5000 schadegeld in totaal) en daarvoor zou mijn franchise van € 250 naar € 750 gaan en dit gedurende 3 jaar.
En dat alles terwijl ik al 35 jaar klant ben.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#6 , 13 jun 2016 21:50

@Tope:
Ik ben nu voor de derde keer in dispuut met hen.
Het eerste heb ik gewonnen voor de Rechtbank.
In het tweede hebben ze na de nodige dreigementen na verloop van één jaar toegegeven.
Beide zaken betroffen autoschade waar ik in mijn gelijk was, maar helaas tegenpartij ook bij "E".

Nu waterschade aan mijn woning.
Weer proberen ze er onderuit te komen.
Als prelude tot weer eens een Rechtzaak zit dit dossier nu bij de ombudsman.
Eens dit achter de rug gaan al mijn polissen en die van mijn volwassen kinderen daar weg.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

bosprocureur
Berichten: 6858

#7 , 13 jun 2016 22:24

Waarom zou u de uitslag van de rechtszaak die er zit aan te komen afwachten om er weg te trekken? Zou het de uitkomst van uw geschil nog kunnen be-invloeden?

Er zijn blijkbaar een heel aantal polissen aan het lopen, met dus evenveel kans op nieuwe schadegevallen...

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#8 , 13 jun 2016 22:31

Waarom zou u de uitslag van de rechtszaak die er zit aan te komen afwachten om er weg te trekken? Zou het de uitkomst van uw geschil nog kunnen be-invloeden?


Misschien kan zo een rechtszaak vermeden worden.
Maar het klopt, objectief gezien moet men enkel op de opzegdata letten.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Algemeen”