groepsverzekering - reglement "vertrouwelijk"

Dimorphial
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

groepsverzekering - reglement "vertrouwelijk"

#1 , 23 mei 2016 16:06

Ik had bij mijn vorige werkgever een groepsverzekering waaronder een gedeelte van mijn pensioen valt.

Ik moet iets ondertekenen waarin staat dat ik akkoord ga met het reglement.
In mijn origineel contract met het bedrijf staat wel dat er een groepsverzekering is, maar niet het reglement van de verzekering.

Ik ben al bijna een maand heen en weer aan het mailen met de verzekeringsmaatschappij en hun reactie is dat "het reglement is vertrouwelijk".

Ik denk niet dat die maatschappij ter kwade trouw is. Ik denk dat het gewoon administratieve onzin is.

Ik wil gewoon weten onder welke regels ik val.

Enige tips hoe ik hun kan overtuigen om toch de regels aan mij mee te delen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5395

#2 , 24 mei 2016 20:35

Je kan toch niets tekenen wat je niet hebt kunnen inzien. Waarschijnlijk proberen ze onderuit de optie te komen om een voor hen nadelige maandrente te moeten betalen. AS versturen ???

Dimorphial
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 jun 2016 04:59

Na wat klachten ingediend te hebben, ben ik erachter gekomen dat ik recht heb tot inzage van het pensioenreglement. Dit is geregeld in art. 5 van de wet op de aanvullende pensioenen.

"De tekst van het pensioenreglement of de pensioenovereenkomst wordt op eenvoudig verzoek aan de aangeslotene verstrekt. Het pensioenreglement of de pensioenovereenkomst bepaalt of de inrichter, de werkgever of de pensioeninstelling daarmee wordt belast."

Reclame

Terug naar “Algemeen”