Schade en veranderen van brandverzekering

springfield
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

Schade en veranderen van brandverzekering

#1 , 17 mei 2016 19:24

Ik sta op het punt om een herfinanciering af te sluiten met daarbij een nieuwe brand verzekering.

Maar nu zit ik met schade waarvoor ik de brandverzekering dus wil aanspreken.

Wat kan ik nu het beste doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#2 , 17 mei 2016 19:55

Beste,

Het feit dat je herfinanciert geeft je niet het recht om op basis daarvan een nieuwe brandverzekering af te sluiten. je zal de brandverzekering maar kunnen opzeggen tegen de eerstvolgende opzegdatum (drie maand op voorhand aangetekend opzeggen)
Als die opzegdatum nog ettelijke maanden ver legt, kan je dus best even wachten en de schaderegeling afwachten vooraleer je opzegt.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

springfield
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 mei 2016 08:33

Dus het beste is om de huidige brandverzekering te houden voorlopig en bij de huidige verzekeraar een schade dossier openen?

Reclame

Jerre00
Berichten: 46

#4 , 18 mei 2016 14:33

Als de schade zich heeft voorgedaan tijdens de gedekte periode bij de huidige brandverzekeraar, kan je toch niet anders dan daar de schade aangeven? Dat heeft niks te maken met het feit of je daar dan blijft of niet, lijkt me.

En qua opzeg: het is zoals basejumper aangeeft: de opzeg gaat toch sowieso pas in vanaf volgende vervaldag (wel tijdig aangetekend opzeggen natuurlijk), dus je blijft gedekt in de huidige polis tot aan de eerstvolgende vervaldatum van de polis.

Terug naar “Algemeen”