autoverzekering

EllenB
Topic Starter
Berichten: 15

autoverzekering

#1 , 11 mei 2016 09:50

Goedemorgen,

om even het probleem te schetsen...
er zijn in februari en maart wat problemen bij de bank geweest, waardoor er betalingen niet correct werden uitgevoerd. Hiervoor kreeg ik van mijn verzekeraar een aanmaning. Of ja, beter gezegd, 2 aparte aanmaningen. Op de eerste kon ik afleiden dat dit inderdaad gewoon over mijn autoverzekering ging, op de tweede stond gewoon 'BA'. Nu, toeval laat dat ik in april 2015 alle andere verzekeringen die via hen liepen heb opgezegd wegens voordeligere voorwaarden bij een ander, waaronder ook de 'BA familiale'. Toen ik dus op de 2de aanmaning 'BA' zag staan, ging ik er verkeerdelijk van uit dat dit over mijn familiale ging, die al een jaar was opgezegd.
Daarop volgend heb ik de verzekeraar een e-mail gestuurd op het e-mailadres dat vermeld stond op de aanmaningen, als zijnde hun contactgegevens bij vragen daarover. Dit was op 07/04/2016... In deze mail heb ik de vraag gesteld waarover die 'BA' ging, daar ik mijn familiale toch had opgezegd en indien die wel nog liep het dus onterecht aangerekende premies zouden zijn en ik wacht met betalen tot ik wist waarover het concreet ging, zodat ik ook niet betaalde voor iets wat ik niet hoorde te betalen.
Ik heb daar echter nooit een antwoord op gekregen, noch ben ik gecontacteerd om me even te melden dat dit over de verzekering gemeen recht ging en dus niet over 'BA familiale'.
Krijg ik plots gisteren een brief van hun advocaat in de bus die ze hadden aangesteld omdat ik niet heb betaald, met natuurlijk nog een extra kost er bovenop.

Het kan aan mij liggen, maar voor die 18 euro waarover het ging had het hen toch veel minder moeite en tijd gekost van mij een kort antwoordje te sturen of even te contacteren ipv direct een advocaat aan te stellen. Als ik wist dat dit mede tot de verzekering van de auto behoorde, had ik dit uiteraard ook gewoon betaald. Maar dit getuigt voor mij van zeer onprofessionele praktijken en absoluut geen klantgericht werken van hen uit.
Dit is toch gewoon te gek voor woorden?

Ik heb mijn conclusies hieruit getrokken en laat mijn verzekering naar een andere verzekeraar omzetten, eentje die wel professioneel en klantgericht kan werken. Maar kan ik iets beginnen tegen die extra kosten dat zij nu aanrekenen?


groetjes

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding