Expertise na aanrijding

Isabellej
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Expertise na aanrijding

#1 , 28 apr 2016 18:59

Hoi,
Ik wou mijn vraag even op dit Forum voorleggen aangezien ik zelf niet goed weet of we iets kunnen doen of niet.
Even het probleem schetsen :
Maandag werd onze wagen aangereden met vluchtmisdrijf. De aanrijder is later wel gevat na een tip van een getuige .

De auto is 2 jaar oud en nog omnium verzekerd.

Er is serieuze schade aan de wagen en de garage zei in eerste instantie dat het kantje boordje 'totaal verlies' ging zijn.

Nu is vandaag de expert van de verzekering geweest en die heeft beslist dat de wagen nog gemaakt kan worden.

Na verdere uitleg bij de garage hebben we te horen gekregen dat ze bepaalde delen gaan afslijpen en er een ander onderdeel gaan aanlassen ipv te vernieuwen en dat we dit niet gaan merken.

Ik stel me hier nu wel vragen bij aangezien ik toch liever zou zien dat ze die volledige kant vernieuwen. Als we die wagen ooit verkopen dan is dat toch een serieuze minder waarde zou ik denken.
Ik heb bij een andere garage al raad gevraagd en die zei me dat de Las met de tijd toch wel gaat roesten.
Mijn verzekeringsmakelaar zei me dat de carrossier gerust weet wat hij doet.

De wagen stond vandaag al met een nieuwe band op de brug om uit te lijnen.

Mijn vragen zijn nu:
- kan ik eisen dat men de delen vernieuwt ipv op te lappen?
- mag de garage al beginnen aan de herstelling zonder mijn goedkeuring?
- is er nog ruimte voor interpretatie van al dan niet 'totaal verlies'? --> als ze alles degelijk zouden vervangen liggen de herstelkosten natuurlijk veel hoger.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Isabelle

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4628
Locatie: Diest

#2 , 28 apr 2016 21:21

Isabelle

Lees je polisvoorwaarden en kijk na of je een tegenexpertise kan vragen. Jouw mening is -met alle respect - niet het professionele oordeel van een vaktechnicus. Een "andere garage " kan venemin een stelling in nemen zonder de wagen gezien, laat staan onderzocht te hebben. De waarde daarvan is wat we doorgaans "toogpraat" heten. Enige onderhandelingsruimte is een tegenexpertise door een andere expert.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Sperwer87
Berichten: 133

#3 , 28 apr 2016 22:04

Normaal mag je zelf je garage kiezen. Heb je liever optie B kijk dan om daar je auto binnen te brengen

Reclame

Terug naar “Algemeen”