nachttarief

sleper
Topic Starter
Berichten: 391

nachttarief

#1 , 23 apr 2016 15:52

Zoon werkt voor een verzekeringsmaatschappij . Schade nagaan, lekken opsporen ............
Nu had hij een geval van brand in een keuken waarbij oorzaak het afwasmachine was . Het afwasmachine stond
te draaien tijdens de nacht , omwille nachttarief, en er moet wat misgelopen zijn . De bewoners lagen te slapen .
Nu beweert zoon dat zulke gevallen niet verzekerd zijn . Ik kan zulks moeilijk aannemen . Wie is hier beter van op de hoogte ? zoon doet enkel de vaststelling en oordeelt niet over verantwoordelijkheid .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 23 apr 2016 16:38

Werken de verzekeringen nu ook al via nachttarief? Dus een brand die s' nachts uitbreekt wordt niet meer vergoed.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#3 , 23 apr 2016 16:40

Dergelijke beperkingen heb ik nog in geen enkele polis gelezen.
Het zal een kwakkel zijn.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Mariette
Berichten: 2507

#4 , 23 apr 2016 17:32

Nog nooit gehoord dat ik constant aanwezig moet zijn als ik elektrische apparaten gebruik. Niet overdag en niet 's nachts.

artemis
Berichten: 3294

#5 , 23 apr 2016 17:45

Trouwens, nachttarief is enkel van toepassing indien je een speciale (duurdere) tweevoudige meter hebt, en de meeste mensen hebben die niet (blijkt enkel interessant te kunnen zijn indien je meer dan de helft van je elektriciteit tijdens de nacht, tussen 21 of 22uur en 6 of 7uur, en het weekend verbruikt).

Vind dit ook een rare uitleg want als je machine draait tijdens de nacht ben je gewoonlijk thuis, als je je machine overdag laat draaien wanneer je gaat werken bv ben je niet thuis.

sleper
Topic Starter
Berichten: 391

#6 , 23 apr 2016 18:50

Trouwens, nachttarief is enkel van toepassing indien je een speciale (duurdere) tweevoudige meter hebt, en de meeste mensen hebben die niet (blijkt enkel interessant te kunnen zijn indien je meer dan de helft van je elektriciteit tijdens de nacht, tussen 21 of 22uur en 6 of 7uur, en het weekend verbruikt).

Vind dit ook een rare uitleg want als je machine draait tijdens de nacht ben je gewoonlijk thuis, als je je machine overdag laat draaien wanneer je gaat werken bv ben je niet thuis.
Ik kan het ook moeilijk (of niet) geloven !

basejumper
Berichten: 4625
Locatie: Diest

#7 , 26 apr 2016 23:15

kwakkel. In geen enkele polis staat dat schadegevallen elektrische toestellen niet verzekerd zijn tijdens avond- of nachturen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#8 , 27 apr 2016 10:58

hoogstens zou de verzekering een "gebrek aan toezicht" kunnen claimen, maar dat zou wel vreemd zijn dat je toezicht moet houden op je wasmachine...

Terug naar “Algemeen”