Annulatie geldig?

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

Re: Annulatie geldig?

#16 , 12 apr 2016 17:05

"Ik zie haar nog in staat een annulatie te vragen en te vragen om op haar rekening te betalen terwijl ik alles heb betaald."

En het is een "vriendin"??????
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
evgoeth
Topic Starter
Berichten: 557
Locatie: Ten zuiden van Antwerpen

#17 , 12 apr 2016 17:25

Enfin ja, dat was het.
Je wil de zaken niet weten die naar boven zijn gekomen nadat ze haar man heeft verlaten, ik kan alleen maar zeggen dat ik het gevoel heb dat ik haar nooit heb gekend.
Zij verliest niets hoor, zij heeft niks betaald, dus waarom zou ze moeite doen?

artemis
Berichten: 3294

#18 , 12 apr 2016 17:47

Ik vermoed dat bij een geldige Annulatie alles wordt terugbetaald aan diegene die het dossier betaald heeft en als ik alles goed begrijp ben jij dat.

Gezien de onzekerheid hierover zou een andere reisgezel de beste oplossing kunnen bieden. Uiteraard dient de vriendin dan zo billijk te zijn om de administratiekosten die ermee gepaard gaan op zich te nemen. De oorzaak van het probleem ligt immers bij haar, alleszins niet bij jou.
BTW bij sommige annulatieverzekeringen is er een franchise. Dus zelfs al zou een geldige annulatie mogelijk zijn wil dat nog niet zeggen dat u de reissom voor honderd procent terugkrijgt. Staat ook weer in de polis.

Reclame

artemis
Berichten: 3294

#19 , 12 apr 2016 18:30

Zo nam ik in het verleden meerdere keren blindelings een annulatieverzekering met het boeken van tickets bij Ryanair om dan op een bepaald moment te beseffen dat hun franchise hoger lag dan de prijzen die ik doorgaans voor hun vluchten betaalde :)

Terug naar “Algemeen”