Successierechten op TAK 21?

Sivien
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Successierechten op TAK 21?

#1 , 21 mar 2016 12:01

Hallo

Ik sloot onlangs een TAK 21 af op mijn naam maar met m'n dochter als begunstigde. De einddatum is de 18e verjaardag van m'n dochter.
Dienen er op de einddatum successierechten te worden betaald? Ook als ik nog leef?

Alvast bedankt voor de reactie.

Sven

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 23 mar 2016 11:54

“Art.2.7.1.0.1.Overeenkomstig artikel 3, 4°, van de bijzondere wet van 16 januari 1989 betreffende de financiering van de gemeenschappen en de gewesten wordt het successierecht en het recht van overgang gevestigd op de goederen die overgaan ingevolge het overlijden.”(13 DECEMBER 2013. - Decreet houdende de Vlaamse Codex Fiscaliteit (aangehaald als : Vlaamse Codex Fiscaliteit van 13 december 2013).

‘Dienen er op de einddatum successierechten te worden betaald? Ook als ik nog leef?’

Er wordt dus geen successierecht gevestigd op die goederen die niet overgaan ingevolge het overlijden.

“Art.90 Diverse inkomsten zijn:1° onverminderd het bepaalde in 8° en 10°, winst of baten, hoe ook genaamd, die zelfs occasioneel of toevallig, buiten het uitoefenen van een beroepswerkzaamheid, voortkomen uit enige prestatie, verrichting of speculatie of uit diensten bewezen aan derden, daaronder niet begrepen normale verrichtingen van beheer van een privé-vermogen bestaande uit onroerende goederen, portefeuillewaarden en roerende voorwerpen...”(10 april 1992 Wetboek Inkomstenbelastingen).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#3 , 23 mar 2016 19:18

????
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Algemeen”