Vergoeding diefstal

vosje
Topic Starter
Berichten: 11

Vergoeding diefstal

#1 , 12 mar 2016 15:56

Er werd in september bij ons ingebroken en onze verzekeraar heeft ons nog steeds geen vergoeding terugbetaald. Eerst moet ik toegeven dat we zelf niet alle bewijzen/facturen hadden. Eind december hebben we hen echter alles bezorgd. Sindsdien geen nieuws meer... 2 rappels gestuurd over de stand van het dossier in januari (geen reactie) en vervolgens klacht ingediend begin februari. Enkele dagen later kwijting ontvangen, maar daar hielden ze slechts rekening met de helft van de bewijzen, zonder enige uitleg/verantwoording. >Enkele dagen later geantwoord dat we uiteraard niet akkoord waren met het bedrag en de reden waarom (+ nog eens de bewijzen toegevoegd). Sindsdien weer geen enkele reactie (is ondertussen alweer meer dan 2 weken geleden). Geen idee dus of ze de bewijzen aan het controleren zijn, of ze mijn mail gewoon hebben gewist en niet van plan zijn om te antwoorden. Geen idee wat de procedure nu is... Wacht ik nog even? Hoe lang? Stuur ik een mail naar de ombudsman? Naar de rechter stappen?

Ik vroeg mij trouwens af of je recht hebt op nalatigheidsinteresten wanneer het maaaaanden duurt voordat de verzekeraar de vergoeding betaalt? Want wat houdt hun anders tegen om 20 jaar te wachten vooraleer de vergoeding te betalen? Bestaat er een termijn, binnen dewelke een schadedossier afgehandeld moet zijn?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
SnIpY
Berichten: 49

#2 , 17 mar 2016 12:47

Beste is toch om alles te regelen via een aangetekend schrijven. Zo hebt u steeds de bewijzen dat de brieven daadwerkelijk verstuurd en aangekomen zijn

Reclame

Terug naar “Algemeen”