welke verzekering?

anonymous94
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

welke verzekering?

#1 , 01 mar 2016 23:39

Hallo

Ik ben momenteel op zoek naar een autoverzekering. Mijn ouders hebben een auto gekocht op mijn naam, maar ik zelf ben niet de gebruikelijke bestuurder (ik ben bijbestuurder). Ik woon nog altijd op hetzelfde adres als mijn ouders.
Ik zoek nu een verzekering die meerdere bijbestuurders verzekert (2 om specifiek te zijn): mijzelf en nog iemand die niet op hetzelfde adres woont.
Kan iemand mij hierbij helpen?

Alvast bedankt!!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#2 , 02 mar 2016 08:14

Indien die constructie opgezet werd om een lagere verzekeringspremie te moeten betalen aangezien u nog een onervaren bestuurder bent maar u en/of uw vriendin defacto de hoofdgebruikers/bestuurders van de wagen zullen zijn, weet dan dat dit fraude is en zeer zware gevolgen kan hebben bij een ongeval. Gelet op het sterk verhoogde risico voor jonge bestuurders wordt dit tegenwoordig echt wel goed onderzocht.

Denk dus goed na vooraleer dit te doen of u wel degelijk enkel 'bijbestuurder' zal zijn en occasioneel gebruik maken van de wagen en ga zeer goed na wat in de polis staat hierover.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Sirkii
Berichten: 5434

#3 , 02 mar 2016 08:23

Als uw ouders zelf al één (of twee) wagens hebben die ze nauwelijks kunnen verantwoorden als hoofdbestuurder en er komt een tweede (of derde) bij met hun (niet meer studerende) kinderen als toevallige bestuurder dan heb je - zoals hierboven aangehaald - gegarandeerd problemen bij een ernstig ongeval.

Zit als ouder in dezelfde situatie met jongvolwassen kinderen en heb de dure pil geslikt en de (derde) auto die de kinderen (in werkelijkheid als toevallige bestuurder) gebruiken op naam van de jongste gezet. BA steeg van 350€ naar bijna 900€. Da's nu eenmaal 't leven.

PS Hopelijk is het een autootje met weinig PK's die je ouders "voor u" gekocht hebben en een goedkoop. Een Omnium voor jongvolwassenen is helemaal onbetaalbaar met galant 10-15% van de nieuwwaarde als premie.

Reclame

Terug naar “Algemeen”