schade lekkende afvoerbuis aan gebouw

ebry
Topic Starter
Berichten: 3

schade lekkende afvoerbuis aan gebouw

#1 , 29 feb 2016 18:34

Hallo,

In mijn garage is de vloer beginnen zakken en verschijnen er scheuren in de gevel van de garage die aangebouwd is aan mijn woning. Ik heb de AG-brandverzekering gecontacteerd en zijn komen kijken. De expert heeft een cameraonderzoek gevraagd van de afvoerbuizen daar een ander bouwexpert dit al aangaf. Dit cameraonderzoek wees op defecte afvoerbuizen (koppeling los of afgescheurd) en was redelijk groot. Er is dus insijpeling in de grond onder de vloer van de garage. Waardoor de vloer nog eens drukte op de afvoerbuis en nog verder openging met nog meer waterintrede tot gevolg. Net zolang blijkbaar er scheuren in de gevel kwamen.

Nu krijg ik van de verzekering (na 6 maand wachten) een schrijven waar men vermeld dat "het niet duidelijk is wat de verzakking heeft veroorzaakt, wat de verzakking heeft veroorzaakt is niet duidelijk, er is geen rechtstreekse schade aan de verzekerde goederen ( ???). De schade dient waterschade te zijn in de restrictieve zin van het woord."

Als ik er niks aan doe gaat de schade verder lopen en kan mogelijk mijn waterleiding scheuren met nog meer schade tot gevolg, want de waterleiding komt in de garage binnen en ligt op de betonvloer van de garage met daarboven op de chape en tegels.
Ik weet niet wat ik hiermee moet... Ik heb nu mijn gerechtsbijstandverzekering gecontacteerd.

Is een lek in een rioolafvoerbuis verzekerd als die schade aan de woning heeft teweeggebracht zoals verzakken van een vloer, daar waar de lek is, is zelfs een natte vloer vastgesteld door de firma die een camera/lekonderzoek heeft uitgevoerd. Dit staat allemaal in het verslag en toch zegt AG dat dit niet door de polis is gedekt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 29 feb 2016 20:18

Is een lek in een rioolafvoerbuis verzekerd als die schade aan de woning heeft teweeggebracht zoals verzakken van een vloer, daar waar de lek is, is zelfs een natte vloer vastgesteld door de firma die een camera/lekonderzoek heeft uitgevoerd. Dit staat allemaal in het verslag en toch zegt AG dat dit niet door de polis is gedekt.
Wat je moet doen, is uw vloer opbreken en uw buizen vernieuwen.
Hoe langer je wacht, hoe erger het wordt. Je had reeds moeten in actie schieten bij de eerste symptomen.
Water dat via uw staatriolering binnendringt en schade veroorzaakt, is niet verzekerd.
Een slecht gelegde riolering evenmin.

Schuppenzot
Berichten: 99

#3 , 29 feb 2016 21:01

Lekken aan koppelingen of aaneenzettingen zijn vaak ook uitgesloten van de verzekering.

Nu vrees ik dat het verzakken van de vloer eerder wordt aanzien als "langdurig inwerkende invloed" en ook wordt uitgesloten.

Reclame

ebry
Topic Starter
Berichten: 3

#4 , 17 okt 2016 11:04

Lekken aan koppelingen of aaneenzettingen zijn vaak ook uitgesloten van de verzekering.

Nu vrees ik dat het verzakken van de vloer eerder wordt aanzien als "langdurig inwerkende invloed" en ook wordt uitgesloten.
De tekst die u aanhaalt, lees ik niet in mijn polis. Lekken aan koppelingen staat niet vermeld, 'langdurige inwerkende invloed' staat ook niet vermeld. Ik heb ondertussen mijn 'consumenten rechtsbijstandverzekering' mee ingeschakeld. Mijn verzekeringsagent vind het ook 'onbegrijpelijk' van de verzekeringsmaatschappij en heeft me dus doorverwezen naar mijn 'rechtsbijstandverzekering'.

Terug naar “Algemeen”