Verzekering gewaarborgd wonen - terugwerkende kracht

Ikzennekikhet
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Verzekering gewaarborgd wonen - terugwerkende kracht

#1 , 29 feb 2016 18:14

Beste,

Ben al een poos invalide en kreeg het financieel steeds moeilijker. Ik betaal een woonlening af en men wees mij op de 'verzekering gewaarborgd wonen'.

Ik heb een aanvraag tussenkomst aangevraagd en deze werd goedgekeurd. Vandaag bericht gehad dat de verzekering voor het hele jaar 2015 mijn kredietverstrekker 12 maanden heeft uitbetaald. Ik heb echter tot op heden elke maand zelf mijn afbetaling betaalt.

Dit bericht kreeg ik van mijn kredietverstrekker:

"Wij hebben vandaag van xxxxxx 12 stortingen ontvangen van elk xxx,xx EUR (totaal xxxx,xx EUR) als tussenkomst van de verzekering gewaarborgd wonen.
Vermits wij dit bedrag niet mogen terugstorten aan de klant, zal dit elke maand voor een deel worden gebruikt als terugbetaling van uw eerste lening.
Dit houdt in dat er pas vanaf december een nieuwe domiciliëring zal aangeboden worden."


Omdat ik nog invalide ben zal mijn kredietverstrekker ook in 2016 elke maand (zolang ik invalide blijf en met een max van in totaal 36 maanden) het aangehaalde bedrag ontvangen.

Hier klopt iets niet volgens mij ... of ben ik mis? Dient mijn kredietverstrekker het bedrag voor het jaar 2015 (dat ik dus reeds betaald heb) niet door te storten aan mezelf? Zo nee ... zie ik het dan verkeerd dat op het moment dat ik terug aan het werk kan, ook nog een poos mijn afbetaling niet moet betalen, vermits mijn kredietverstrekker nu dubbel betaalt is/ wordt?

Hoop dat het nog een beetje overzichtelijk is :)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Adriana
Berichten: 396

#2 , 29 feb 2016 18:26

Je moet maandelijks je inkomen doorgeven aan de verzekering en ze storten dan een bedrag door naar je bank (max 500 euro per maand). Dit bedrag wordt dan in mindering gebracht de maand erop.

Reclame

Terug naar “Algemeen”