waterschade condensatieketel

roharro
Topic Starter
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

Re: waterschade condensatieketel

#16 , 01 mar 2016 13:00

:D Wat moest bewezen worden zeker ?
Wat bedoelt u?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6858

#17 , 01 mar 2016 13:53

Gewoon dat de maatschappij volgens mij wel zal moeten tussenkomen, en wel op basis van hun eigen definitie :
"Alle leidingen in het verzekerde gebouw en die zich bevinden op de aanduiding van het risico en die water mee-, aan-, of afvoeren, welke ook hun oorsprong is, evenals de apparaten die aan die leidingen zijn gekoppeld."

Houdt u ons op de hoogte ?

roharro
Topic Starter
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#18 , 01 mar 2016 13:56

Ik hou jullie op de hoogte, maar het ziet ernaar uit dat deze soap nog in 2017 zal verderlopen.

Alles is trouwens bevestigd door het lekzoekbedrijf.
Stuiptrekkingen van een zieltogende verzekeringsmaatschappij waar teveel politici-gratis en voor niets- een graantje mochten meepikken.....
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

roharro
Topic Starter
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#19 , 02 mar 2016 11:39

Intussen een antwoord (e-mail) gekregen van de fabrikant van de condensatieketel:
"De condens in uw rookgaskanaal moet via een helling ( min 4% ) afgevoerd worden naar de siphon in uw ketel en vandaar naar de riolering."

Hierdoor is volgens mij meer dan duidelijk bewezen dat de polis deze schade dekt aangezien de polis vermeldt:
"Alle leidingen in het verzekerde gebouw en die zich bevinden op de aanduiding van het risico en die water mee-, aan-, of afvoeren, welke ook hun oorsprong is, evenals de apparaten die aan die leidingen zijn gekoppeld."

Gisteren heeft mijn installateur ook reeds de verzekering opgebeld (aangezien andere klanten zonder probleem voor gelijkaardige schade vergoed werden door hun verzekering), maar ze blijven dwarsliggen, ze reageren zelfs tamelijk onbeleefd, en gedragen zich alsof er een stok in hun hoenderhok werd gesmeten.

Ik weet echt niet wat ik er moet van denken, volgens mij zijn die bijna bankroet of zo.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

bosprocureur
Berichten: 6858

#20 , 02 mar 2016 11:50

Hebt u daar meerdere verzekeringen? Een verwijzing naar uw huidig probleem met de vraag hoe u dat moet opzeggen kan misschien iets losmaken?
Is die tussenpersoon / kantoor een beetje bekend in de streek?

Andere mogelijkheden om wat druk te zetten :
ombudsman verzekeringen ?
Test Aankoop ?

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#21 , 02 mar 2016 12:32

Ik vrees dat we naar toestanden aan het afglijden zijn zoals in de US: stap één is elke claim trachten afwijzen. Komt er protest of wordt gedreigd met een advocaat of een rechtszaak, bekijk het dan ernstig en overweeg alsnog van standpunt te veranderen. Wie braaft knikt of de schouders ophaalt: geld bespaard voor de maatschappij en een bonus voor de claim-handler.

En dan maar klagen dat de marges dalen en premies moeten stijgen omdat er steeds meer conflicten zijn en vaker naar de rechter wordt getrokken.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

roharro
Topic Starter
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#22 , 02 mar 2016 12:57

Hebt u daar meerdere verzekeringen? Is die tussenpersoon / kantoor een beetje bekend in de streek?



Ik heb daar persoonlijk 6 polissen lopen.
Er is geen tussenkantoor. De verzekeringsmaatschappij doet zich in haar reclame voor als het lieverdje van Test Aankoop.
En subsidieert politici door hen een zitje te geven in hun raad van bestuur.

Ik geef uiteraard niet op. Het gaat in de eerste plaats om het principe en dat mag me wat kosten want dit is zum kotzen.
Mijn kinderen hebben daar ook al hun polissen. Mijn moeder ook. Maakt in totaal 21 polissen. Die worden nu allemaal opgezegd.

Verder zijn er 3 blokpolissen van app. geb. waar ik mede-eigenaar ben (én rekeningcommissaris) bij die verzekeraar.
Ik heb de syndicus reeds verzocht alternatieven te zoeken en die voor te stellen op de volgende AV's (gaat over 96 appartementen en 107 garageboxen).
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Algemeen”