Brommer opzeggen zonder verkoop

Blaatpraat
Topic Starter
Berichten: 3793

Brommer opzeggen zonder verkoop

#1 , 15 feb 2016 11:45

Mijn vrouw en ik bezitten samen een brommer, nog van in haar jeugdjaren.

Nu is echter de tijd aan gekomen om deze brommer weg te doen.
Probleem is: wij betalen momenteel verzekering voor deze brommer.

Nu weet ik dat je 3 maanden voor de vervaldag een verzekering kan opzeggen, maar zo lang willen we niet meer wachten.
Bij een auto is het simpel: je brengt je plaat of het schrappingsattest binnen, en meteen wordt deze verzekering opgezegd omdat het risico weg is.
Bij een brommer heb je geen plaat (nog niet, als we er nog lang mee zouden rijden, weet ik dat we voor oktober een plaat zouden moeten hebben).

Nu heb ik gelezen dat een brommerverzekering ook kan geschrapt worden als je een verkoopsdocument binnen brengt.
Ook omdat hier het risico wegvalt.
Echter zal dit ook niet het geval zijn...
Brommer is te oud, en heeft teveel problemen, om hem nog zomaar verkocht te krijgen.
Het zal eerder de sloop worden dus.

Hoe kunnen wij nu deze verzekering opzeggen?
Simpelste is gewoon opzeggen bij de vervaldatum, maar dat zien we niet zitten (is pas in 2017).
Een bewijs van schrapping of verkoop is niet mogelijk.
Mag een verzekeraar een verzekering schrappen met een verklaring op eer?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
artemis
Berichten: 3293

#2 , 15 feb 2016 11:53

Heb je de vraag al eens aan je verzekeraar voorgelegd?

Blaatpraat
Topic Starter
Berichten: 3793

#3 , 16 feb 2016 15:19

Heb je de vraag al eens aan je verzekeraar voorgelegd?
Dat heb ik al geprobeerd, doch zonder specifiek antwoord.

Komende maandag mag ik op afspraak, heb een aantal zaken te regelen, en dan zal ik het nog een face 2 face vragen.
In tussentijd zou het handig zijn om te weten of iemand hier iets specifekers over weet.

Reclame

Blaatpraat
Topic Starter
Berichten: 3793

#4 , 23 feb 2016 12:55

Ondertussen zijn we inderdaad wat wijzer geworden.
Het is voldoende om gewoon de groene kaart binnen te brengen (tegen ontvangstbevestiging).

Terug naar “Algemeen”