rekening lekzoekfirma

meesje
Topic Starter
Berichten: 475

rekening lekzoekfirma

#1 , 05 feb 2016 19:34

In onze woning was er een lekkende buis van de waterleiding.
Daardoor was er gevolgschade aan muur en vloer.
Ik deed aangifte bij verzekering, met duidelijke omschrijving van oorzaak en schade.
Verzekering bevestigde ontvangst van de aangifte en stelde (op eigen initiatief) een lekzoekfirma aan.
Die firma kwam ter plaatse een foto nemen. Nu krijg ik een factuur van 410 EUR van die firma. Maar ik heb ze nooit gevraagd om te komen, dat deed de verzekeringsmaatschappij. Moet die firma haar factuur niet naar de opdrachtgever =verzekering) sturen ipv naar mij?

Bovendien is de factuurdatum 20 dagen oud en zou ik binnen de tien dagen na factuurdatum moeten betalen.
Waar een weg is is een wil.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
meesje
Topic Starter
Berichten: 475

#2 , 06 feb 2016 12:52

Weet niemand het antwoord hierop?
Waar een weg is is een wil.

Sperwer87
Berichten: 133

#3 , 06 feb 2016 13:09

Verzekering moet normaal gezien betalen. Trouwens, de schade moeten ze ook betalen.

Reclame

meesje
Topic Starter
Berichten: 475

#4 , 06 feb 2016 13:24

Het lekonderzoek was al meer dan een maand geleden.
Sedertdien geeft de verzekering geen teken van leven meer en reageert niet op
op mijn mails en brieven.
En nu is er ineens die factuur van het lekzoekbedrijf dat ik nooit besteld heb.
Waar een weg is is een wil.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 06 feb 2016 15:35

Waaromcontacteer je niet even de verzekering zelf.?
Mogelijks heeft de firma geconstateerd dat het lek gewoon te wijten is aan sleet of ouderdom van de leidingen en daar komen ze niet in tussen. Ze zouden u dan minstens kunne op de hoogte houden.t

Sperwer87
Berichten: 133

#6 , 06 feb 2016 16:18

Waaromcontacteer je niet even de verzekering zelf.?
Mogelijks heeft de firma geconstateerd dat het lek gewoon te wijten is aan sleet of ouderdom van de leidingen en daar komen ze niet in tussen. Ze zouden u dan minstens kunne op de hoogte houden.t
Als je verzekering zelf iemand aanstelt om te kijken wat de oorzaak is, is het niet meer dan logisch. Daarnaast, in de meeste gevallen dekt de brandverzekering de waterschade tenzij er sprake is van opstijgend vocht bv


@TS: blijven proberen. Uit ervaring heb ik al gemerkt als de verzekering mt betalen ze heel moeilijk doen en bijna alles uit de kast halen.

meesje
Topic Starter
Berichten: 475

#7 , 06 feb 2016 16:21

Waaromcontacteer je niet even de verzekering zelf.?
Mogelijks heeft de firma geconstateerd dat het lek gewoon te wijten is aan sleet of ouderdom van de leidingen en daar komen ze niet in tussen. Ze zouden u dan minstens kunne op de hoogte houden.t
Is slechts 7 jaar oud. Volgens wat de man van de lekfirma me vertelde zou het geen probleem mogen zijn om vergoeding te krijgen voor de gevolgschade. Mails en brieven worden niet beantwoord door verzekering. Ongeveer zes vierkante meter van de natuurstenen vloertegels zijn onherroepelijk beschadigd. Totale oppervlakte van die vloer is 28 vierkante meters.

Nu dus pas rekening van lekfirma bij mij thuis ontvangen (ipv naar verzekering verstuurd) met vermelding van uiterste betaaldatum die in het verleden ligt!!
Waar een weg is is een wil.

meesje
Topic Starter
Berichten: 475

#8 , 06 feb 2016 22:33

Ongeveer zes vierkante meter van de natuurstenen vloertegels zijn onherroepelijk beschadigd. Totale oppervlakte van de vloer is 28 vierkante meters. Welke vergoeding moet ik daar normaal gezien voor krijgen, ttz de prijs om zes vierkante meters te vervangen of 28 vierkante meters?
Dezelfde natuurstenen zijn niet te verkrijgen omdat er grote verschillen zijn tussen de verschillende partijen van deze steensoort.
Hoe wordt zoiets vergoedt? Mijn polis vermeldt op grond van nieuwwaarde, maar nieuwwaarde van hoeveel tegels?
Waar een weg is is een wil.

Super0072
Berichten: 81
Juridisch actief: Nee

#9 , 08 feb 2016 12:18

Heb je geen verzekeringsagent of contactpersoon die je kan bellen?

meesje
Topic Starter
Berichten: 475

#10 , 08 feb 2016 13:24

Heb je geen verzekeringsagent of contactpersoon die je kan bellen?
Natuurlijk en ik heb het ook aangegeven als schadegeval.
Ze hebben al een lekfirma gestuurd. Die kwam niet vanzelf!!!


Mijn vraag is om de geplogenheden te kennen zodat ze me met geen dode mus afschepen.
Waar een weg is is een wil.

meesje
Topic Starter
Berichten: 475

#11 , 08 feb 2016 17:45

Heeft niemand kennis van dit soort zaken:

"Ongeveer zes vierkante meter van de natuurstenen vloertegels zijn onherroepelijk beschadigd. Totale oppervlakte van de vloer is 28 vierkante meters. Welke vergoeding moet ik daar normaal gezien voor krijgen, ttz de prijs om zes vierkante meters te vervangen of 28 vierkante meters?"

In de polis staat vermeld dat indien de woning gedeeltelijk is beschadigd de verzekering de kosten betaald om het terug in de oorspronkelijke staat te brengen. Hoe moet ik deze clausule interpreteren wat betreft dit schadegeval? Wat betekent dit voor een natuurstenen vloer?
Waar een weg is is een wil.

Tope
Berichten: 916

#12 , 08 feb 2016 19:04

Voor zover ik weet, zal de verzekering jou een volledig nieuwe vloer betalen vermits er anders een kleurverschil is en dat is niet terug in de oorspronkelijke staat. Van dit bedrag wordt wel een percentage afgetrokken in verhouding tot de ouderdom van de vloer.

bosprocureur
Berichten: 6854

#13 , 08 feb 2016 19:07

Voor zover ik weet, zal de verzekering jou een volledig nieuwe vloer betalen vermits er anders een kleurverschil is en dat is niet terug in de oorspronkelijke staat. Van dit bedrag wordt wel een percentage afgetrokken in verhouding tot de ouderdom van de vloer.
Percentage afgetrokken? en wat dan met verzekering in nieuwwaarde ?

Terug naar “Algemeen”