Brandverzekering

Tope
Topic Starter
Berichten: 916

Brandverzekering

#1 , 23 jan 2016 17:14

Mijn nieuwe bovenbuurvrouw heeft haar volledige verhuis langs de trap gedaan en hierbij behoorlijk wat schade toegebracht aan onze recent geschilderde muren. Zij heeft pas een brandverzekering afgesloten, maar beschikt nog niet over een Familiale. Zou zij aanspraak kunnen maken op enige tegemoetkoming in de schade via haar brandverzekering?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 23 jan 2016 19:44

Denk niet dat moedwillig aangebrachte schade in aanmerking zal komen voor vergoeding door de verzekering.

Tope
Topic Starter
Berichten: 916

#3 , 23 jan 2016 23:46

Een kennis beweert dat dit mogelijk is, maar ik vraag het hier omdat ik dat niet geloof.

Reclame

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#4 , 23 jan 2016 23:57

Ik geloof het ook niet. Eigenlijk ben ik er zeker van dat het niet kan....
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Tope
Topic Starter
Berichten: 916

#5 , 24 jan 2016 00:37

Wat Mava schrijft klopt wel. Het gaat hier wel degelijk over moedwillig aangebrachte schade. Ze hadden direct kunnen stoppen toen ze merkten dat ze de muren beschadigden, maar ze werkten de verhuis helemaal af tot op de tweede verdieping. Nu zijn er overal gaten en diepe strepen.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 24 jan 2016 09:44

Zal haar nu meer kosten dan een ladderlift. Is er een syndicus? Is er een basisakte? In de meeste is geschreven dat verhuis langs de trap niet mag.

Terug naar “Algemeen”